اسکیت هاکی به نظر می‌رسد برای بچه پولدارها است!


اسکیت هاکی به نظر می‌رسد برای بچه پولدارها است!

کاوه صدقی گفت: از دور به نظر می‌رسد اسکیت هاکی برای بچه پولدارها است اما اکثر ورزشکاران ما از جنوب شهر هستند.

به گزارش ایسنا، کاوه صدقی، رییس انجمن اسکیت هاکی فدراسیون اسکیت در نشست خبری تیم‌های ملی اسکیت اعزامی به مسابقات بین‌المللی دوبی اظهار کرد: این رشته ورزشی قدمت طولانی دارد و ۱۱۳ سال است که فدراسیون جهانی تاسیس شده است. ما هم بعد از ۱۱۲ سال توانستیم به واسطه ساخت پیست استاندارد در ایران مال به عضویت فدراسیون جهانی درآییم. بعد از عضویت با پاندمی کرونا مواجه شدیم و این اولین حضور رسمی تیم‌های ملی در مسابقات بین‌المللی بعد از عضویت است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم اما امسال با همه بازیکنان ایرانی در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم. مسابقات بین‌المللی دوبی در راستای آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی است.

او افزود: به نظر می‌رسد از دور که این ورزش برای بچه پولدارهاست اما اکثر ورزشکاران ما از جنوب تهران و شهرهای دیگر هستند و این رشته به واسطه حامیان مالی به ورزش قابل دسترس تبدیل شده است. اسکیت هاکی روی یخ جزو سه رشته پر بیننده دنیا است و امیدواریم که با هزینه‌های سنگینی که این رشته دارد با حمایت رسانه و اسپانسرها بتوانند به نتایج خوبی برسند.

رامین عتیقه‌چی نیز گفت: در سال‌های اخیر با حمایت رسانه‌ها و پوشش خبری ورزشکاران این رشته دلگرم شده‌اند و اسپانسرهای زیادی جذب شده‌اند. در اسکیت روی یخ پتانسیل خوبی داریم و امیدوارم با حضور حامیان مالی در مسابقات نتایج خوبی حاصل شود. ورزشکاران ایرانی بدون امکانات به اینجا رسیده‌اند و امیدواریم در اولین حضورمان در مسابقات جهانی مدال آور باشیم.

هوشیدری، مربی تیم ملی آیس هاکی مردان نیز گفت: کار ما کار سختی است. ما در این‌لاین اسکیت چندین سال کار کردیم تا به نتیجه‌های خوب رسیدیم. با تاسیس پیست هاکی روی یخ نیز یک سال است در این رشته کار کردیم. ما برای هاکی روی یخ برنامه چهارساله داریم تا بتوانیم در سطح ۲ آسیا و سطح ۳ جهان برسیم. ما همیشه از ورزشکاران انتظار موفقیت داریم اما این رشته نوپایی است اگر بتوانیم در این مسابقات نتیجه بگیریم که خیلی خوب است در غیر این‌صورت یک برنامه چهار ساله برای این رشته داریم.

صانعی، مربی تیم ملی اسکیت زنان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: خانم‌ها کمی عقب‌تر از مردان کار را شروع کردند. ما در این‌لاین نه تنها از سطح جهانی بلکه از تیم مردان ایران هم پایین‌تر بودیم. ما تلاش می‌کنیم در اولین حضورمان در این مسابقات در رشته آیس بهترین نتیجه را کسب کنیم.

کاوه صدقی در پاسخ به این‌ سوال که سطح تیم ملی ایران در جهان و آسیا کجاست؟ گفت: سطح بازی‌های بین المللی دوبی بالا است. سطح مسابقات باشگاهی همیشه بالاتر است. ما هم به همین دلیل در این مسابقات شرکت می‌کنیم تا بازیکنان این سطح را تجربه کنند. ما در رده‌بندی در آسیا در رده چهارم و در جهانی در رده پنجم هستیم. هر چقدر بیش‌تر در مسابقات حاضر شوند و بتوانیم قهرمان مسابقات جهانی شویم سطح خود را ارتقا خواهیم داد.

وی هم‌چنین برای توسعه و ساخت پیست در سایر شهرها گفت: اکنون این امکان در تهران به وجود آمده است و اگر کسی بخواهد در این رشته شروع کند باید در شهر خودش با این‌لاین هاکی آغاز کند و برای آیس هاکی به تهران بیاید. البته پیست هاکی یخ در حال توسعه است و در شهرهای مشهد و .. نیز در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا، مسابقات کاپ باشگاه‌های اسکیت هاکی روی یخ امارات به عنوان معتبرترین مسابقات هاکی روی یخ منطقه از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ مهر ماه در شهر دوبی امارات متحده عربی با حضور ۱۰ تیم در قسمت مردان و زنان برگزار خواهد شد. تیم‌های ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان ایران با حمایت باشگاه فرمانیه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با ترکیب بهترین‌های هاکی روی یخ ایران در مسابقات کاپ باشگاه‌های دوبی حاضر خواهد بود. این مسابقات جهات آمادگی ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی قرقیزستان خواهد بود. این مسابقات در پیست یخ دوبی مال و پیست یخ باشگاه النصر برگزار می‌شود. این تیم تمرینات خود را در پیست یخ آیس باکس ایران مال دنبال می‌کند. در بخش مردان ۶ تیم و در دو گروه مسابقات انجام می‌شود ایران با آل استار امارات، ایران و روسیه هم‌گروه هستند.
در بخش زنان نیز تیم‌های روسیه، ایران و امارات با هم همگروه هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!