علیزاده: دولت در مذاکرات برجامی عجله نکند


علیزاده: دولت در مذاکرات برجامی عجله نکند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اساس مذاکرات وین باید براساس قانون مصوب مجلس بوده و باید تمام تحریم ها کنار برود.

به گزارش ایسنا، علی علیزاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود بیان کرد: بحث بنده در خصوص مذاکرات وین است. شنیده می شود در چند هفته آتی دولت قصد دارد در وین حاضر شده و به مذاکرات ادامه دهد. ۶ دوره مذاکرات در بهار سال جاری در دولت قبل انجام شد، اما به جایی نرسید. ما مخالف مذاکرات نیستیم اما چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار کرد: اطلاعات نشان می دهد پیشنهادات آمریکا که در مذاکرات بهار نیز مطرح شد با برجام سال ۱۳۹۴ تفاوت اساسی دارد و به نوعی فراتر از برجام است. کنگره آمریکا در سال ۱۳۹۶ با ۹۹ درصد آرا قانون کاتسا را مصوب کرد که براساس آن تحریم های ظالمانه ای را فرای مسائل هسته ای و در حوزه موشکی، حقوق بشری و حضور برون مرزی ایران بر ما تحمیل می کند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود مصوبه کنگره آمریکا اساسا برجام سال ۱۳۹۴ شکست خورده است حال رئیس جمهور آمریکا می گوید از اختیارات خود استفاده کرده و هر ۶ ماه یکبار این قانون را تعلیق می کند. اما آیا سرمایه گذاری حاضر است در این شرایط با ایران کار کند و پروژه ای با این شرایط به نتیجه می رسد؟

علیزاده در پایان تاکید کرد: آیا بعد از ۶ ماه دولت آمریکا شرایط جدیدی برای ما در نظر نخواهد گرفت؟ ما انتظار داریم هر نوع تحریمی علیه ما کنار برود، دولت نباید در مذاکرات عجله کند. امروز ما با تحریم ها سازگار شدیم و دیگر اهرمی برای فشار بر ما ندارند. نباید کارخانه تولید اورانیوم فلزی را و یا غنی سازی اورانیوم را به امید مذاکرات وین متوقف کنیم. باید قانون کاتسا به طور کلی در آمریکا لغو گردد و تحریمی علیه ایران وجود نداشته باشد. اساس مذاکرات باید براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک