جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی‌ فنی از سرمایه گذاری‌های مختلف تاسیس کند


جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی‌ فنی از سرمایه گذاری‌های مختلف تاسیس کند

استاندار اصفهان گفت: در کشور و استان نهادی برای تعریف پروژه‌های قطعی با مطالعات فنی و اقتصادی دقیق که بتواند میزبان برخی از جریان‌های سرمایه گذاری باشد وجود ندارد که جهاد دانشگاهی می تواند چنین بخشی را راه اندازی کند.

سید رضا مرتضوی، امروز (چهارشنبه-۲۱ مهرماه) در دیدار با حمید رضا طیبی- رئیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: هر فردی که به دانشگاه اصفهان یا صنعتی این شهر وارد می‌شود ارتباط خاصی با مجموعه جهاد دانشگاهی برقرار می‌کند و دانشجویان خود را در مسیر برنامه‌های این نهاد قرار می‌دهند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان اصفهان و سایر استان‌های کشور داریم این است که نهادی برای تعریف پروژه‌های قطعی با مطالعات فنی و اقتصادی دقیق که بتواند میزبان برخی از جریان‌های سرمایه گذاری در استان باشد وجود ندارد. جهاد دانشگاهی با توجه به حجم کار و ظرفیت‌هایی که دارد باید مانند سایر کشورها که چنین نهادها و موسساتی دارند یک بخش خاصی را تعریف کند تا پشتیبانی‌های فنی از سرمایه گذاری‌های مختلف را به نحو مطلوب انجام دهد و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می تواند چنین بخشی را راه اندازی کند.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان تصریح کرد: استانداری از چنین فعالیت‌هایی با قوت حمایت می‌کند و یکی از ماموریت‌های بنده این است که از ورود سرمایه گذاری‌های جدید حمایت کنیم که برای این حمایت نیاز به یک بال قدرتمند داریم تا بتوانیم این پشتیبانی‌ها را انجام دهیم که این بال قوی می‌تواند جهاد دانشگاهی باشد.

مرتضوی گفت: ظرفیت‌های خوبی در مجموعه دارویی شهید مدرس برای تولید انواع داروهای شیمایی و گیاهی وجود دارد که با توجه به جهت گیری‌هایی که برای تغییر الگوی کشت در برخی مناطق استان دنبال می کنیم مناسب است که این مجموعه و اداره جهاد کشاورزی همکاری لازم در ترویج تغییر الگوی کشت پایه را برای پشتیبانی از صنایعی که در حوزه صنایع دارویی در آنجا مستقر می شوند، انجام دهند.

وی افزود: در منطقه غرب اصفهان زمینه ورود به کشت‌های جدید فراهم است و بستر کوه‌ها و مراتع فرصت خوبی برای پیشرفت در تحقیقات مجتمع دارویی شهید مدرس است. هر پشتیبانی که جهاد دانشگاهی به آن نیاز داشته باشد استانداری با تمام توان آن حمایت را انجام می‌دهد. جهت گیری‌هایی که جهاد دانشگاهی دارد متناسب با نیازهای روز استان اصفهان است و باید هم افزایی بیشتری میان استانداری و جهاد دانشگاهی به وجود بیاید.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت ۴۰ ساله در توسعه و استقرار فناوری در کشور دارد و این ظرفیت‌ها با توجه به اینکه در استانی صنعتی زندگی می‌کنیم می‌تواند برای حل مشکلات استان به کارگرفته شود و مجموعه استانداری تلاش می‌کند این ظرفیت‌ها را به خدمت استان بیاورد.

مرتضوی گفت: با توجه به معضلات استان تلاش می کنیم مشکلاتی از قبیل آلاینده‌ها، کمبود آب و فرونشست زمین را در اولویت و سپس گزارش عملکرد خود را در اختیار مردم قرار دهیم.

در این دیدار یک ساعته با استاندار اصفهان، مهدی ژیانپور- رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مرتضی تیموری- رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، محمد حسین نصر اصفهانی- رئیس پژوهشکده زیست و فناوری رویان اصفهان و جوان بخت- رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا