جریمه 15 میلیاردی واحدهای مرغداری متخلف/ صدور محکومیت اداری برای 39 نفر


جریمه 15 میلیاردی واحدهای مرغداری متخلف/ صدور محکومیت اداری برای 39 نفر

بازرس کل استان ایلام گفت: بر اساس پیگیری گزارش‌های تعقیب کیفری و اداری در 6 ماهه نخست سال جاری، برای هفت نفر محکومیت کیفری و طی 16 پرونده برای 39 نفر محکومیت اداری صادر شده است.

«مهدی اصلانی» در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مردم مربوط به حوزه تصمیم گیری، قاطعیت و پیگیری در اجرای تصمیمات است، چراکه وظیفه سازمان بازرسی تنها نظارت پیشگیرانه بر اجرای فرآیند اجرایی بوده، و در واقع به عنوان یک مشاور در کنار مدیران است.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، مدیران باید به سازمان بازرسی به عنوان یک نقطه امید و اتکا توجه داشته باشند، که این سازمان بتواند شرایطی را ایجاد کند که در آن مدیران با روحیه جهادی و انقلابی در موضوعات ورود کرده و روحیه کار گروهی، و حضور پویای کارمندان زیرمجموعه خود را فراهم کنند.

بازرس کل استان ایلام با اشاره به اهمیت وجود نگاه مثبت در بین مدیران برای حل بسیاری از مشکلات مردم ، گفت: مدیران اجرایی فارغ از بیان گزارشات معمول از طریق تقویت زمینه ظهور و حضور نظرات، استعدادها، پتانسیل ها و ایده های کارشناسی مختلف در مجموعه تحت مدیریت خود باید در واقعیت به دنبال ریشه یابی و حل مسائل و مشکلات مردم باشند و باور داشته باشند که بسیاری از مشکلات موجود قابل حل است.

اصلانی با بیان اینکه بر اساس پیگیری گزارش‌های تعقیب کیفری و اداری در ۶ ماهه نخست سال جاری، برای هفت نفر محکومیت کیفری و طی ۱۶ پرونده برای ۳۹ نفر محکومیت اداری صادر شده است، تصریح کرد: ۲ مورد نیز اصلاح و فسخ قرارداد صورت گرفته و سوء جریانات یا تخلفات مالی به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد ریال منجر به پیشنهاد تعقیب متخلفان، سوءجریانات تشریفات برگزاری مناقصه ها و مزایده ها و معاملات دولتی به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد ریال و اجرای ۱۰۷ پیشنهاد اصلاح ساختار یا امور شناسایی و کشف شده است.

بازرس کل استان ایلام ادامه داد: واحدهای مرغداری متخلف که با وجود دریافت نهاده‌های دامی یارانه ای اما تولید مرغ نداشته اند یا مرغ عرضه شده آنها مطابق با ظرفیت تعهدات اعلامی نبوده است، با همکاری ادارات کل جهادکشاورزی و صمت شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی و با پیگیری‌های به عمل آمده ۱۵ میلیارد ریال جریمه برای تعدادی از پرونده‌ها صادر شده و سایر پرونده ها نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نظارت بر عرضه و توزیع مرغ به عنوان یک کالای پرمصرف خوارکی و تلاش برای رفع موانع این حوزه به طور جدی از سال گذشته در دستور کار بازرسی استان و با مشارکت دستگاه های ذیربط جهادکشاورزی و صمت ( صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت.

بازرس کل استان ایلام گفت: سال گذشته میانگین عرضه روزانه مرغ در استان ۲۰ تن بود و امسال این مقدار ۲ برابر شد و به ۴۰ تا ۴۵ تن در روز رسید که این میزان نیز باید باتوجه به نیاز بازار مصرف افزایش یابد و همچنین نظارت بر تهیه و توزیع دیگر کالاهای اساسی چون آرد، برنج و روغن نیز از اولویت های این سازمان است.

اصلانی ادامه داد: در سفر رییس جمهوری چهار مولفه مهم کلان شامل نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و گردشگری معرفی شد که باید علاوه بر دستگاه های مرتبط با این حوزه ها، رسانه ها و مردم نیز مطالبه گر نتایج سفر و مصوبه های این حوزه ها باشند.

وی گفت: سازمان بازرسی نیز در چارچوب قانون و در راستای حفظ منافع عمومی بر عملکرد دستگاه های مختلف نظارت دارد و ارتباط موثر و سازنده ای هم با دستگاه های مختلف از جمله استانداری برای رفع یا کاهش مشکلات دارد.

وی حمایت از تولید و تلاش برای رفع موانع تولید را از دیگر برنامه های مهم و روتین این سازمان دانست و ارائه پیشنهادهای کاربردی و اصلاحی در راستای نظارت بر حُسن عملکرد دستگاه ها با هدف رونق تولید را از برنامه ها و اهداف سازمان بازرسی برشمرد.

اصلانی گفت: پیگیری توسعه دولت الکترونیک در دستگاه ها از دیگر مباحث مهم استان ایلام است چرا که با توسعه دولت الکترونیک مواردی چون فساد مالی و اداری، ارتباط و تردد فیزیکی مراجعان به ادارات، ابهامات عملکردی و سایر نقاط کور دستگاه ها کاهش می یابد و همچنین میزان شفافیت عملکرد دستگاه ها و نظارت مطلوب بر آنها از سوی نهادهای نظارتی افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان