طرح جهش مسکن از مهمترین و محوری ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است


طرح جهش مسکن از مهمترین و محوری ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح جهش مسکن که بطور عمده دهک‌های یک تا چهار جامعه را در بر می‌گیرد به‌عنوان یکی از مهمترین و محوری ترین اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

علیرضا قاری قرآن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در افق چهار ساله، دولت مصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون مکلف به تامین زمین مورد نیاز این طرح و ارائه آن به‌صورت رایگان به متقاضیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: زمین‌های دولتی موجود در استان و کشور شناسایی و از دستگاه‌های مورد نظر پس گرفته می‌شود و در اختیار طرح تامین مسکن قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از مصوبه قانونی جهش مسکن و ابلاغ آن، شناسایی اراضی مورد نیاز به عنوان نخستین قدم در استان اصفهان توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد.

قاری قرآن ادامه داد: نقش اصلی دولت در این زمینه، تهیه مسکن از طریق اختصاص زمین و ایجاد تسهیلات است و متقاضیان باید شرایط لازم را داشته باشند.

وی افزود: این قانون در طرح اقدام ملی مسکن، وجود نداشت اما بر اساس قانونی که در روزهای اخیر ابلاغ شد، یکسری امکانات به این طرح اضافه شد از جمله اینکه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق و گاز مکلف‌ هستند تنها حق انشعاب دریافت کنند و هیچ هزینه مازادی از شهروندان در قالب این طرح دریافت نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه فرآیند ثبت نام طرح جهش مسکن به‌زودی با ابلاغ رسمی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط در طرح جهش مسکن در استان اصفهان باید در سامانه‌ای که به نام این طرح اعلام می‌شود ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است اضافه کرد: ساخت واحدهای مسکونی جدید در طرح جهش تولید به‌صورت تقاضا محور است و در صورت وجود متقاضی، واحدهای مسکونی احداث می‌شوند.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم