روابط ایران و سوییس در طول تاریخ مناسب و بدون مشکل بوده است


روابط ایران و سوییس در طول تاریخ مناسب و بدون مشکل بوده است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت : روابط بین ایران و سوییس در طول تاریخ همواره مناسب و بدون معضل بوده است و بر همین اساس می‌توان مراودات را در ابعاد گسترده تر و بیش از قبل توسعه داد.

سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه هنگام استقبال از رییس مجلس ملی کشور سوییس در فرودگاه اصفهان افزود: شهر تاریخی و کهن اصفهان ظرفیت‌های مناسبی در زمینه گردشگری، صنایع دستی و منابع طبیعی دارد که برای مردم سایر کشورها جذاب است.

وی با بیان اینکه اصفهان از ملل مختلف از جمله قاره اروپا پذیرای گردشگران بوده است ابراز امیدواری کرد که سفر گردشگران سوییسی به این خطه تاریخی افزایش یابد.

رییس مجلس ملی سوییس نیز گفت: مذاکرات با مقامات ایرانی خوب، مثبت و مطلوب بوده است و امیدواریم که مسیر ارتباط بین ۲ کشور ایران و سوییس خیلی روشن‌تر از قبل شود.

آندریاس آییبی افزود: ملاقات خوبی با مقامات ایرانی داشتیم که می‌تواند زمینه ساز توسعه روابط بین ۲ ملت باشد.

رییس مجلس ملی سوییس خاطرنشان کرد: مردم سوییس ایران را دوست دارند و ما در صدد این هستیم که گروه‌های گردشگری سوییسی را برای بازدید از ایران و به‌ویژه اصفهان ترغیب کنیم.

آییبی اضافه کرد: ایران و شهر تاریخی اصفهان دارای تاریخی باشکوه است و فرهنگ این خطه جایگاه والایی دارد.

بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان و کلیسای وانک، دیدار با استاندار و اسقف ارامنه اصفهان از برنامه‌های سفر رییس مجلس ملی سوییس به اصفهان است.

رییس مجلس ملی سوییس روز گذشته در تهران با مقامات سیاسی ایران از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو