تصویب طرح نهایی مرمت خانه محسنی اراک تا یک هفته آینده


تصویب طرح نهایی مرمت خانه محسنی اراک تا یک هفته آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح نهایی مرمت خانه محسنی حداکثر تا یک هفته آینده تصویب و آماده اجرا می‌شود.

مصطفی مرزبان در بازدیدی که روز گذشته ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به همراه زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از روند مرمت خانه تاریخی محسنی داشت، بر تکمیل و تصویب نهایی طرح مرمت خانه تاریخی محسنی تا یک هفته آینده تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود: تهیه طرح نهایی مرمت با همکاری بنیاد خیریه محسنی انجام شده که با نظارت فنی اداره کل مراحل مرمت بنا بر اساس اولویت و میزان منابع مالی آغاز می شود.

مرزبان در ادامه افزود: با توجه به توافق‌های انجام شده بین اداره کل میراث‌فرهنگی و بنیاد خیریه محسنی قرار بر این شد با مشارکت و همکاری و با نظارت فنی میراث‌فرهنگی مرمت های اضطراری آغاز شود و در صورت یکپارچه‌سازی مالکیت و برطرف شدن مشکل مالکیت این مکان با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از بازدید انجام شده طرح اجرایی دیوار پیرامونی به پیمانکار ابلاغ و عوامل مخل در امر مرمت بنا تحویل مقامات قضایی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد