یزد؛ الگوی موفق دوچرخه‌سواری در کشور


یزد؛ الگوی موفق دوچرخه‌سواری در کشور

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: دوچرخه سواران یزدی الگوی موفقی برای سایر شهرهای کشور به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مراسم تجلیل از فعالان دوچرخه سواری همایش‌های "آسمون آبی، رکاب سبز" گفت: با توجه به اینکه ورزش سلامت جسم و روح را به دنبال دارد، می‌تواند نشاط و شادابی را در جامعه تزریق کند و هرگاه بخواهیم برنامه راهبردی را تدوین کنیم، نیاز به ورزش حس می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی صداقت افزود: جامعه‌ای که اهل ورزش نباشد، جامعه فرسوده و افسرده‌ای است و کسی که بخواهد برای کاهش مشکلات اجتماعی و آسیب‌های جامعه برنامه ریزی کند، باید رکن اساسی ورزش را در نظر داشته باشد.

صداقت تاکید کرد: برنامه مدون برای تقسیم عادلانه امکانات و خدمات ورزشی برای افراد در محلات و مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده که امیدواریم به یاری خداوند و کمک همکاران و مسئولان، عملیاتی شود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در ارتباط زنده با این مراسم، ضمن تشکر از دوچرخه سواران یزدی به عنوان الگوی موفق برای سایر شهرهای کشور گفت: ۴ محور شامل مدیریت سیستم حمل و نقل ، ایمنی سیستم حمل و نقل، حمل و نقل عمومی و آموزش و فرهنگ سازی از چالش‌های ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است که امیدواریم پیگیری‌های جدی تری در این موارد صورت گیرد.

فرماندار یزد هم با اشاره به تلاش برای برگزاری همایش هفتگی دوچرخه سواری به صورت مداوم در طول سال اظهار داشت: همایش دوچرخه سواری علاوه بر بُعد ورزشی، عامل ایجاد شور، نشاط، همدلی و تلنگری برای همگانی کردن ورزش در بطن جامعه است.

سید محمد رستگاری با تقدیر از نوآوری برگزاری همایش‌های دوچرخه سواری با همکاری هیئات مذهبی تصریح کرد: با این همکاری که با تجلیل از خانواده‌های شهدا همراه است، درگیری بیشتر ساکنان محلات با ورزش را شاهد هستیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و باید تداوم یابد.

وی هدف اصلی همایش دوچرخه سواری را اجرای طرح حمل و نقل پاک و جایگزین کردن دوچرخه با خودروهای تک سرنشین عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر یزد به شهر دوچرخه‌ها معروف است، می‌توان حتی با لباس رسمی و دوچرخه به محل کار رفت و دوچرخه سواری را به بطن زندگی خود آورد که خوشبختانه اخیرا شاهد این تغییرات در بین برخی از کارمندان هستیم، اما برای همه گیرتر شدن این پویش نیاز به بهتر شدن زیر ساخت‌های شهری است.

مسئول حمل و نقل پاک شهرداری یزد هم با اشاره به رتبه اول استان یزد در استفاده از خودرو شخصی و شیوع بیماری دیابت گفت: با توجه به سطح بالای آگاهی مردم شهر یزد، باید اندیشه ورزش دوستی و ورزش پروری بیشتری ترویج شده و همچنین در همین راستا امکانات و زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی ایجاد و گسترش پیدا کند.

مهدی شهریاری بیان داشت: باتوجه به اینکه در یک روز بیش از یک میلیون سفر شهری در یزد اتفاق می‌افتد، برای ۸ سال آینده بیش از ۸۰۰۰ دوچرخه برای تردد شهروندان در شهر پیش بینی و درنظر گرفته شده است.

48

کد خبر 1563635

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن