اراضی قولنامه‌ای فردیس تعیین تکلیف می‌شود


اراضی قولنامه‌ای فردیس تعیین تکلیف می‌شود

فرماندار فردیس گفت: با ساز و کارهای قانونی اراضی و املاک قولنامه‌ای این شهرستان تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «ابوالفضل اینانلو» در نشست بررسی تعیین و تکلیف املاک قولنامه شهرستان فردیس که با حضور مدیرکل ثبت اسناد استان البرز برگزارشد، افزود: اراضی قولنامه‌ای فراوان در این شهرستان و قانون عدم صدور پروانه ساخت برای این اراضی از مهمترین مشکلات فردیس است.

وی با بیان اینکه این نشست به درخواست شورای و شهرداری مشکین دشت برگزار شد ، اظهار کرد: قرار شد این موضوع را همه پیگیری کنند؛ در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بنیاد مسکن برای تعیین و تکلیف اسناد ورود پیدا کند.

اینانلو ادامه داد: متولیان امور تعدادی از اسناد که از گذشته در مشکین دشت زیر ۲۵ هزار نفر بود و بنیاد مسکن ورود پیدا کرده آنها را تکمیل کنند و بقیه را هم طبق قانون و مقررات پیگیری شود تا رفع مشکل شود.

فرماندار فردیس با یادآوری مشکلات اراضی قولنامه‌ای در این شهرستان گفت: تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای مهمترین مطالبه مردم و گامی در جهت رضایتمندی شهروندان این شهرستان است.

اینانلو افزود: تعامل اداراتی چون راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری‌ها در جهت رفع مشکل صدور اسناد املاک قولنامه‌ای که گامی بزرگ در جهت مقابله با زمین‌خواری است.

وی توضیح داد: پیش از این برای این نوع زمین‌ها پروانه ساخت صادر می‌شد ولی به تازگی سازمان بازرسی اجازه صدور پروانه را نمی‌دهد که این مساله پیامدهای اجتماعی را نیز به بار آورده است با سازوکارهای قانونی عزم ما برای حل مشکلات املاک قولنامه ای در این شهرستان جزم است.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.

کد خبر 1563546

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر