نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویسی در بیرجند گشایش یافت


نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویسی در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته انجمن خوشنویسان بیرجند به مناسبت 21 مهر روز ملی خوشنویسی گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در نگارخانه استاد مهدی اسماعلی مود گفت: ۶۰ اثر از استاد مهدی اسماعیلی مود و ۱۰ نفر از هنرمندان فوق ممتاز خوشنویسی بیرجند به نمایش گذاشته شد.

ناصر نبی‌زاده با گرامیداشت روز ملی خوشنویسی افزود: این هنر در خراسان جنوبی سابقه‌ دیرینه دارد و از نعمت وجود هنرمندان برجسته‌ در این عرصه برخوردار هستیم که گوشه‌ای از آثار فاخر آنان در این نمایشگاه قرار گرفته است.

وی گفت: نمایش ۶۰ اثر از هنرمندان دارای رتبه هنری فوق ممتاز نشانگر سطح شایسته هنر خوشنویسی در استان خراسان جنوبی است و ما نیز همه تلاش خود را در چارچوب وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن خوشنویسی استان انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته، انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی دارای ۱۰ شعبه در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، بشرویه، سرایان، خوسف، طبس، خضری، سربیشه و نهبندان است که در طول سال با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های هنری فعالیت می‌کنند.

وی به هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: دو سال پیاپی، خراسان جنوبی برگزار کننده جشنواره ملی خوشنویسی رضوی و میزبان هنرمندان سراسر کشور بود و امسال نیز هجدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را برگزار خواهیم کرد.

نبی‌زاده گفت: امیدواریم بستر شایسته‌ای را برای جلوه‌گری هنر خوشنویسی که هنر بومی و قدیمی این سرزمین است را در خراسان جنوبی فراهم کنیم.

در حاشیه افتتاح نمایشگاه از سه نفر قبول‌شدگان دوره فوق ممتاز شامل سید عمادالدین عمادی، عبدالرضا مصلحی و عباس سنگچولی همچنین از محسن اسماعیلی مود به عنوان پرکارترین هنرمند خوشنویس استان و سید علی زجاجی به عنوان نخبه و جوان‌ترین هنرمند فوق ممتاز، تقدیر شد.

این نمایشگاه تا ۲۶ مهر ماه جاری در بیرجند برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح ها ۹ تا ۱۱ و عصرها ۱۷ تا ۱۹ از آثار نمایشگاه دیدن کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید