خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است


خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در حالی که میانگین کشوری پرستار به هر تخت بیمارستانی 1.3 تا 1.5 است این رقم در استان 9 دهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر رضا فانی روز چهارشنبه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان برای جبران این کمبود بویژه در زمان شیوع موج پنجم کرونا به تمدید طرح ۱۰۰ پرستار اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا کمبود این نیروها بیش از پیش احساس شد، گفت: سال گذشته بخش درمان از استخدامی های وزرات بهداشت ۱۸۰ نفر سهمیه داشت که ۹۰ نفر آن پرستار بودند و از امروز ابلاغ شروع به کار آن ها صادر می شود.

فانی افزود: با توجه به این که استان های محروم و دانشگاه های کوچک دارای ضریب پایین تری هستند، وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی باید در زمان برگزاری آزمون ها سهمیه بیشتری را به دانشگاه های کوچک‌تر بدهند تا تعادل شاخص نیروی انسانی در همه دانشگاه ها به یک سطح برسد.

وی یادآور شد: هم اینک هزار و ۴۰۰ پرستار، بهیار و کارشناس اتاق عمل و هوشبری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاغل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد رسمی و پیمانی، ۳۰ درصد نیروهای طرحی و بقیه قراردادی و شرکتی هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۸۱۰ پرستار خراسان شمالی به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آن در پیک پنجم بوده است.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و بیش از ۶۰۰ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن