زمینه بهره‌برداری از 70 واحد در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی فراهم شد


زمینه بهره‌برداری از 70 واحد در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی فراهم شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون زمین برای 85 واحد کارگاهی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان به متقاضیان واگذار شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال 70 کارگاه تولیدی جدید در این شهرکها به بهره برداری برسد.

به گزارش روز چهارشنبه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده در نشست ویدیو کنفرانسی با حضور "علی رسولیان"، رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: در اجرای سیاست‌های این سازمان، امسال ایجاد کارگاه های ۲۰۰ تا ۵۰۰ مترمربعی با هدف تسهیل در روند جذب سرمایه گذار، کاهش هزینه های تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی این شهرکها و نواحی صنعتی را شامل چناران، ماشین سازی و فناوریهای نوین، کلات، قوچان ۲، خیام، بجستان، کاخک، تربت حیدریه ۲، فناوری صنایع غذایی، سبزوار ۲ و فریمان دانست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: مساحت تخصیص یافته به ایجاد کارگاههای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان ۲۵۹ هزار و ۷۸۷ مترمربع است که از این میزان ۱۴۱ هزار و ۶۴۴ مترمربع در قالب ۴۴۳ قطعه قابل واگذاری است.
وی گفت: واگذاری زمین به ۵۱۱ کارگاه تولیدی دیگر در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان در دستور کار قرار دارد که به محض اخذ تاییدیه زیست محیطی آنها از دستگاه اجرایی مربوطه، واگذاری زمین برای ایجاد این کارگاه ها با اولویت جوانان دانش آموخته دانشگاه ها آغاز می شود.
۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است، از مجموع این موارد، ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن