چهل و نهمین روستابازار خراسان رضوی در گناباد به بهره‌برداری رسید


چهل و نهمین روستابازار خراسان رضوی در گناباد به بهره‌برداری رسید

گناباد-ایرنا- چهل و نهمین روستابازار استان خراسان رضوی روز چهارشنبه در شهرستان گناباد واقع در جنوب استان خراسان رضوی افتتاح شد.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی در این آیین مهمترین اهداف راه‌اندازی روستابازار را تامین و تنظیم بازار کالاهای اساسی مصرف خانوار روستایی و شهروندان ذکر کرد و گفت: در این روستابازار اجناس مورد نیاز با قیمت تعادلی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

ایرج ناصری مقدم افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستابازار، محصولات و تولیدات بومی روستاییان در کنار سایر کالاهای اساسی بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه می شود.

وی ادامه داد: روستابازار گناباد در مساحتی افزون بر ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی اتحادیه تعاونی های روستایی در شهر گناباد مورد بهره برداری قرار گرفت و با راه اندازی آن زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شد.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: سه روستابازار دیگر تا پایان امسال در شهرهای بیدخت، کاخک و روشناوند از توابع شهرستان گناباد افتتاح می شوند و تا پایان امسال تعداد روستابازارهای استان خراسان رضوی به ۱۰۰ مورد افزایش می یابد.

ناصری مقدم افزود: روستابازار گناباد پیش از این قرار بود هشتم مهرماه جاری به بهره برداری برسد که به دلیل بروز مشکلاتی به تعویق افتاد.

۲۰ شرکت تعاونی روستایی در بخش‌های تولیدی و کشاورزی با ۱۵ هزار و ۶۸۱ عضو در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

۱۴ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و زیربخش‌های زراعت، دام و باغداری گناباد مشغول کار هستند.

این شهرستان ۲۰ هزار هکتار زمین کشت آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار کشت دیم و ۵۰۰ هزار راس دام دارد. ۸۴ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی شامل گندم، جو، زعفران، انار، بادام، جالیز، پنبه، پسته، شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ سالانه در این شهرستان تولید می‌شود.

گناباد در تولید ارزن، زرشک، منداب آبی، سماق، انواع توت، چغندر، شاهدانه و انجیر دارای رتبه‌های نخست تا سوم در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است، این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و کاخک، سه شهر شامل گناباد، بیدخت و کاخک و همچنین ۱۰۶ روستاست.

۳۵ هزار نفر از جمعیت گناباد ساکن روستاهای این شهرستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت