امید اسدبیگی به 20 سال زندان محکوم شد


امید اسدبیگی به 20 سال زندان محکوم شد

قوه قضائیه پرونده‌ مدیران نیشکر هفت‌تپه را اعلام کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی گفت: «امید اسدبیگی فرزند احسان به اتهام مشارکت عمده در اخلال عمده در نظام ارزی شرکت از طریق قاچاق ارز به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد. جرم اسدبیگی، مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است.

مهرداد رستمی، رئیس سابق هیئت مدیره نیشکر هفت تپه هم به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد. همچنین دو نفر دیگر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند. نام این متهمان اعلام نشده است.

امید اسدبیگی یکی از مالکان و مدیرعامل سابق مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه بود. پرونده رسیدگی به مفاسد او دو بخش داشت که اکنون برای یکی از آن‌ها حکم محکومیت صادر شده است.

اخیرا با اعلام معاونت اقتصادی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، وضعیت شرکت هفته تپه تعیین تکلیف و به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار شد.

در تحولی دیگر امروز ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد: «پس از واگذاری مدیریت شرکت هفته تپه به این مجموعه، آقای فتحی مکوند به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد.»

او افزود: "فعالیت مدیرعامل جدید و معاونانش از صبح امروز آغاز شده و اولویت کاری آنها پرداخت حقوق معوقه است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟