مرکز فوریت های سایبری در البرز آغاز بکار کرد


مرکز فوریت های سایبری در البرز آغاز بکار کرد

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز از آغاز بکار مرکز فوریت های سایبری به صورت 24 ساعته در مقر پلیس فتا این استان خبرداد.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز اظهار داشت: مرکز فوریت های سیبری کارکردی شبیه به مرکز ۱۱۰ دارد با این تفاوت که به جرایم موضوعات فضای مجازی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.
وی گفت: کاربران می توانند برای انعکاس مشکلات خود در زمینه فضای سایبری به شماره ۳۸۰ ۰۹۶ و ۱۴۸ ۲۷ ۲۱۸ اطلاع دهند چرا که در این مرکز علاوه بر نقش مشاوره و پیشگیری روند مقابله به جرم رخ داده را نیز سریعا پیگیری خواهند کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رکن اصلی ماموریت های پلیس فتا در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

جلیلیان افزود: دغدغه ایشان در خصوص فضای مجازی و حفظ حریم آن قطعا به عنوان یک برنامه مهم با تمام جدیت دنبال خواهد شد.

هوشیاری خانواده ها از تهدیدات فضای مجازی

رییس پلیس فتا البرز همچنین درخصوص پویش مردمی کودکان سایبری گفت که با توجه به آسیب ها و تهدیدات فراوان فضای مجازی، از خانواده ها خواست نظارت کامل بر فعالیت فرزندان خود در این فضا را داشته باشند.

جلیلیان اظهار داشت: با توجه به ادامه روند سال تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده مداوم آنها از اینترنت، والدین علاوه بر نظارت بر رفتارهای اینترنتی فرزندان خود ، شناخت مخاطب ، محتوا و مزاحمت در فضای مجازی را بیاموزند تا زمینه ای برای سوءاستفاده آن ها از سوی مجرمان سایبری نشود.

وی افزود: امروزه کودکان ونوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اعتیاد برخی از نوجوانان به فضای مجازی و اینترنت تاکید کرد: پلیس فتا به صورت دائم در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: لازم است خانواده ها افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

کسب رتبه اول پلیس فتا البرز درکشف جرائم

وی همچنین از کسب رتبه اول پلیس فتا در خصوص کشف جرائم اینترنتی در کشور خبرداد و افزود: درسال جاری در مجموع جرائم اینترنتی ۱۲ درصد کاهش وقوع و ۲۷ درصد افزایش کشف وجود داشته است.

رییس پلیس فتا البرز گفت: از مجموع جرائم کشف شده ۳۱ درصد برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی، ۲۶ درصد کلاهبرداری اینترنتی ، ۱۰ درصد نشراکاذیب و بقیه سایر جرائم اینترنتی بوده است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کشف پنج باند بزرگ اسکیمری ، چهارباند کلاهبرداری تماس واتساپی و فیشینگ با دستگیری بیش از ۴۵ مجرم و کشف بیش از ۱۲هزار کارت بانکی که مورد سواستفاده قرارگرفته بود از دیگر اقدامات پلیس فتا استان البرز در سال جاری بوده است .

وی به کاربران توصیه کرد برای حفظ امنیت خود در فضای مجازی اقدام به فعال سازی احراز هویت ۲ مرحله ای کرده تا مورد سو استفاده قرار نگیرند.

وی گفت: کاربران تصاویر شخصی و خانوادگی خود را به اشتراک نگذارند، به تماس ها و پیام های ناشناس پاسخ ندهند، تنظیمات حریم خصوصی را مورد بررسی قرار دهند، از نصب هرگونه برنامه از طریق لینک های ناشناس در شبکه های اجتماعی خودداری کرده و پیامک های فعال سازی نرم افزار همراه بانک خود را به هیچ عنوان دراختیار افراد غیر قرار ندهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...