20میلیارد ریال به عمران روستاهای باشت اختصاص یافت


20میلیارد ریال به عمران روستاهای باشت اختصاص یافت

گچساران- ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20میلیارد ریال به توسعه و عمران روستاهای کمتر توسعه یافته این شهرستان اختصاص یافته است.

مسعود شیرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار از محل منابع مالی ملی،توازن و استانی برای اجرای طرح های عمرانی در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای این شهرستان تصویب شد که تا زمان حاضر۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی توازن و استانی اختصاص یافته است.

شیرزاده اظهار داشت:اجرای طرح های هادی با هدف بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان روستاها در اولویت برنامه های این دستگاه خدمات رسان قرار دارد..

وی گفت:اجرای بیس آسفالت در روستاهای امام ضامن و بیدک علیا با ۶ میلیارد و ۵۰۰ ریال از خدمات انجام گرفته امسال در حوزه عمران روستایی باشت بوده که در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده است.

شیرزاده تاکید کرد:تا پایان سال جاری در صورت اختصاص اعتبارات باقی مانده بهسازی معابر ۱۶روستای باشت از جمله ده بزرگ، لیراب،دهکند،چاه تلخ وکته انجام خواهد شد .

شیرزاده همچنین از اختصاص ۹۰ سهمیه تسهیلات نوسازی مسکن در این شهرستان خبر داد و افزود: هریک از سهمیه های مسکن امسال یک میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند و تاکنون ۳۰ فقره از تسهیلات پرداخت شده است.

شیرزاده ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون طرح هادی در ۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده که پیش از این توسعه روستاهای باشت در قالب طرح های موردی بوده و برنامه جامعی برای توسعه این مناطق پیش بینی نشده بود.

وی ابراز داشت:آسفالت معابر روستاهایی چون اسلام آباد، پشت کوه، حاج قلندر، بیدستان، چم خون، چم بلبل، مله برفی، گزنگان، نازنگون، تنگ همگون، سرابیز، خان احمد، گشتاسب، آهوروک، برمامیون، درک و لار از سال ۹۲ تاکنون اجرا شد.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403