دادگستری فارس 17 خودرو قاچاق را توقیف کرد


دادگستری فارس 17 خودرو قاچاق را توقیف کرد

شیراز - ایرنا- معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اعلام کرد : 17دستگاه خودرو قاچاق به همت دیده بانان پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس توقیف شد.

دادگستری کل استان فارس به نقل از اسماعیل اکبری افزود: هسته تخصصی پیشگیری از قاچاق کالا در ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، تعداد ۱۷ دستگاه انواع خودرو قاچاق از نوع تویوتا به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال را در شیراز و نمایشگاه های فروش اتومبیل شناسایی کردند و پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فراس این خودروها را توقیف کرد.
وی اضافه کرد: این خودروها به صورت قاچاق و غیرقانونی از مبادی غیر رسمی وارد کشور و با اسناد خودروهای مدل پایین مزایده ای سندسازی شده بودند، به نحوی که یک خودرو قاچاق تویوتا مدل ۲۰۱۸ ، در سند به یک خودرو تویوتا مزایده ای مدل ۱۹۸۶ تبدیل و با قیمت خودرو ۲۰۱۸ پلاک شده و به ده برابر قیمت خودرو مزایده ای به فروش می رسید و قاچاقچیان از طریق این اقدامات غیرقانونی، مبالغ هنگفتی را به جیب می زدند و موجب مالباخته شدن خریداران می شدند.
اکبری ضمن با اهمیت شمردن مشارکت های مردمی در کاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب ها، افزود: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس قریب به ۱۱هزار دیده بان پیشگیری از جرم دارد که در هسته های مختلف از جمله پیشگیری و مقابله با فساد اداری، قاچاق کالا، جرائم رایانه ای، مواد مخدر، تخلفات صنفی، جرائم و تخلفات محیط زیستی و منابع طبیعی و... در حال فعالیت هستند و در صورت مشاهده جرائم و تخلفات مربوطه، گزارش های خود را به صورت مستند و کاملا محرمانه در سامانه سجام (سامانه جامه اطلاعات مردمی) ثبت می کنند.
این مقام قضایی اعلام کرد: نشانی سامانه سجام sajam.scpd.ir است و همه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه جرائم یا تخلفات، علاوه بر ثبت نام در این سامانه، حتی به صورت ناشناس گزارش و مستندات خود را برای پیگیری های لازم ثبت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط