تلاش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت پایدار محسوس و قابل تقدیر است


تلاش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت پایدار محسوس و قابل تقدیر است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تحقق امنیت نیازمند یک پشتوانه و تلاش بلند مدت است، گفت: تلاش نیروی انتظامی برای ایجاد و برقراری امنیت پایدار در جامعه، کاملا محسوس و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی پلیس در کنار اقتدار باید مهرورز و لطیف باشد، افزود: عملکرد نیروی انتظامی به عنوان مامن مردم با تامین و تثبیت حسن امنیت در زندگی روزانه افراد گره خورده و عجین شده است.

وی اظهار داشت: نیروهای نظامی و انتظامی از جمله پلیس، سپاه و ستاد امر به معروف در مسیر پیشبرد اهداف خود نیازمند همراهی و همکاری مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آیه ۸ سوره مائده، تصریح کرد: در این آیه سه مطلب اصلی در رابطه با نیروی‌های مسلح و انتظامی مطرح شده که لازم است به آن ها به صورت ویژه توجه شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه گاهی از موارد انسان در برخورد با افراد دچار عصبانیت می شود که این خشم و عصبانیت نباید محوری برای ظلم باشد، گفت: نیروهای انتظامی به لحاظ شغل و فعالیت در زمان برخورد با مجرم باید مراقب باشند و به گونه ای رفتار کنند که از مسیر عدالت خارج نشوند.

وی اظهار داشت: تحقق قسط و عدالت در جامعه بدون قوام و قوی بودن امکان پذیر نیست چرا که مقاومت در درون خود اقتدار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه موضع‌گیری و تقابل با عدالت در جامعه بسیار زیاد است، افزود: ماموران نیروی انتظامی و به طور کلی نیروهای مسلح باید به خاطر داشته باشند که برای تحقق عدالت باید قوام داشته باشند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا، تصریح کرد: در این پیام موضوع تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه مبارزه با کرونا مطرح شده و بر تلاش این مجموعه از روز اول شیوع این ویروس در کشور تاکید دارد.

وی گفت: اجرای بسیاری از مصوبات ستاد ملی و ستادهای استانی کرونا در میدان عمل به عهده نیروی انتظامی است و سبز پوشان نیروی انتظامی در عرصه کمک‌های مومنانه نیز حضور و فعالیتی قابل قبول و تحسین برانگیز داشتند.

امام جمعه همدان با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها، افزود: مردم با مشاهده ارتقای سطح خدمات پلیس، احساس می‌کنند که نیرویی کارآمد، مقتدر و دلسوز در کنار آنها حضور دارد.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: رفع معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، جلوگیری از بروز مظاهر فرهنگ غربی و رفع ناامنی برای مردم در فضای عمومی نیازمند طرح های تحقیقاتی و فرهنگی نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: در ایام هفته نیروی انتظامی باید از خانواده‌های کارکنان این نیرو نیز قدردانی شود چرا که همکاری و همراهی خانواده ها نقش موثری در انجام وظایف پلیس دارد.

۱۷ تا ۲۳ مهر به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست