کردستان در دوازدهمین دوره المپیاد نانوتکنولوژی اول شد


کردستان در دوازدهمین دوره المپیاد نانوتکنولوژی اول شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هفت نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد نانو راه یافتند و کردستان رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.

رشید قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باشگاه دانش آموزی نانوی کشور، ۲۰مهر ۱۴۰۰ اسامی دانش‌آموزان راه یافته به مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد نانو تکنولوژی را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس نتایج اعلام شده، از۳۰ دانش آموز برتر راه یافته به مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از سراسر کشور که برای کسب مدال‌های این دوره رقابت خواهند کرد استان کردستان هفت جایگاه را از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: استان کردستان در این مرحله با هفت دانش‌آموز راه یافته به مرحله نهایی ضمن حفظ صدرنشینی خود، رتبه اول کشوری را از آن خود کرد و استان آذربایجان شرقی با پنج برگزیده رتبه دوم و مازندران با سه برگزیده رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، هرمزگان و اصفهان هر کدام با ۲ برگزیده در رتبه چهارم و استانهای خرسان جنوبی، البرز، همدان، خراسان رضوی، تهران، یزد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و قم هر کدام با یک برگزیده در رتبه پنجم قرار گرفتند.

نیما معزی، سوران عباسی، دیاکو فاروقی و پدارم اسلام پناه از دبیرستان شهید بهشتی۲ ناحیه دو سنندج، محمد سینا قادری از دبیرستان علامه حلی قروه، عمر شریفی از دبیرستان وحدت مریوان و کیمیا نیلی از دبیرستان فرزانگان ۲ناحیه دو سنندج هفت دانش آموزی هستند که موفق شدند به مرحله نهایی المپیاد نانو راه یابند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس