دز نخست واکسن کرونا به بیش از 90 درصد جمعیت هدف شهرستان سیمرغ تزریق شد


دز نخست واکسن کرونا به بیش از 90 درصد جمعیت هدف شهرستان سیمرغ تزریق شد

ساری – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ، گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از 90 درصد جمعیت بالای 12 سال این شهرستان نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

دکتر محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۴۲ درصد از جمعیت هدف این شهرستان نیز هر دو نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند، گفت که هم اکنون در ۲ مرکز تجمیعی و ۱۱ خانه بهداشت، عملیات واکسیناسیون را انجام می دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ تاکید کرد: تا زمانی که ۸۵ درصد از جمعیت دو نوبت واکسن خود را دریافت نکنند، تنها عاملی که می تواند از بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند ،رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات است.

دکتر احمدی با تاکید براینکه البته تزریق واکسن کرونا تا صد در صد جلوی این بیماری را نمی گیرد، افزود: تزریق واکسن کرونا تنها از میزان بستری و مرگ و میر می کاهد.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان اکنون به حدود ۵۰ درصد رسیده است، گفت: طی یک هفته اخیر به دلیل وجود مسافران و برگزاری دورهمی های خانوادگی شاهد افزایش آمارهای ابتلا بستری هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ با اعلام اینکه هم اکنون آمار روزانه بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان به روزی حدود ۱۰ نفر رسیده است، گفت: این درحالی است که در روزهای گذشته شمار بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان بین ۳ تا چهار نفر بوده است بنابراین همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به کاهش آمارها کمک کنیم.

آمارهای کرونایی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته برای سومین روز پیاپی افزایش تعداد بیماران را ثبت کرد تا احتمال آغاز موج ششم کرونا در مازندران قوی‌تر شود. تعداد مجموع بستری‌شدگان با افزایش ۲۳ نفری نسبت به روز گذشته به ۳۹۶ نفر رسید. آمارها در بستری جدید و بیماران بدحال نیز افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی