حدود 47هزار میلیارد ریال برای مرمت و نوسازی مدارس مازندران نیاز است


حدود 47هزار میلیارد ریال برای مرمت و نوسازی مدارس مازندران نیاز است

ساری - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث ، مرمت و نوسازی مدارس استان را 46هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

حسن جهانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته، از مجموع ۲۲ هزار و ۷۱۷ کلاس درس در مازندران، ۱۸ درصد آن تخریبی و ۱۵ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی و مرمت هستند.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث مدرسه جدید در این استان را ۳۶ هزار میلیارد ریال ذکرکرد و گفت که مرمت و نوسازی کلاس‌های درس فرسوده مازندران نیزبه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در چهار سال گذشته و تا پایان سال ۹۹ ، ۱۶۴ طرح آموزشی در قالب ۹۲۸ کلاس درس جدید و با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در مازندران تکمیل و به بهره‌برداری رسید و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

وی با بیان این که از مجموع طرح‌های آموزشی احداث شده در چهار سال گذشته، ۹۰ طرح با مشارکت خیران و نیکوکاران تکمیل و به بهره‌برداری رسید، اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این تعداد طرح‌های آموزشی را ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مدارس جدید و یا مرمت و نوسازی کلاس‌های درس فرسوده در استان تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان و متولیان امر است.

جهانیان بر لزوم همراهی و مشارکت بیش از پیش خیران مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: خیران و نیکوکاران در تامین نیازهای آموزشی و رفع مشکلات موجود در این بخش نقش ویژه ای دارند وباید از ظرفیت آنان برای ساخت مدارس سبز در استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی به افتتاح نخستین مدرسه سبز با زیربنای یکهزار و ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و در قالب ۶ کلاس درس در بخش بندپی غربی اشاره کرد و گفت: مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای شانه تراش خشرودپی بابل در مقطع متوسطه، نخستین مدرسه سبز در مازندران است.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای ذخیره سازی انرژی و انتقال آن به نسل های بعدی، ساخت مدارس سبز را در اولویت کاری خود قرارداه است، افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، نسبت به افزایش ساخت این گونه مدارس در مازندران اقدام می‌شود.

مازندران در سال تحصیلی جدید حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !