برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه با شکوه خاصی برگزار می‌شود


برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه با شکوه خاصی برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی هفته وحدت استان کرمانشاه، با اشاره به تحولات منطقه‌ای جهان اسلام ناشی از تحرکات فتنه آمیز رژیم صهیونیستی گفت: برنامه‌های هفته وحدت امسال با شکوه خاصی در استان اجرا می شود به طوریکه هرکسی وارد شهر شود هفته وحدت را حس کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « احمد محمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته وحدت در دفتر نمایندگی ولایت فقیه در امور اهل تسنن استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: ضرورت دارد در این ایام وحدت ملی و نقش اقوام و مذاهب در آن که نیاز واقعی جهان اسلام است، تببین شود و با بهره گیری از آن تفرقه افکنی دشمنان را خنثی سازیم.

او در ادامه هدف از برگزاری برنامه های هفته وحدت را بزرگداشت ارزش ها و شعارهای اسلامی و ملی؛ آشنایی با شخصیت های مذهبی و فرهنگی شیعه و سنی، حفظ و تحکیم وحدت اسلامی، تقویت روحیه تبیین باتوجه اشتراکات مذهبی، افزایش آگاهی دینی مشترک و ایجاد انگیزه برای طلاب و روحانیون و اساتید به منظور خدمت بهتر و تبلیغ دین و ارزش های انقلاب اسلامی اعلام کرد.

محمدی محور برنامه های هفته وحدت را اتحاد و انجسام ملی، مذهبی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: در این هفته برنامه های متعددی در راستای افزایش وحدت بین مذاهب با تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری کنفرانس، وبینار، میزگرد، مصاحبه، اعلامیه شخصیت های بزرگ اسلامی سنی و شیعه در راستای اهمیت وحدت جهان اسلام، برگزاری مسابقات فرهنگی، تبلیغات محیطی، نشر بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) در باب هفته وحدت و ضرورت آن برای جهان اسلام در مقابله با خنثی سازی توطئه دشمنان اجرا می شود.

دبیر ستاد اجرایی هفته وحدت استان کرمانشاه، در ادامه مهم ترین برنامه های هفته وحدت را برگزاری وبینار با شرکت ۲۰۰ نفر از شخصیت های بزرگ جهان اسلام سنی و شیعه در استان اعلام کرد و گفت: هفت تن از شخصیت های اسلامی از کرمانشاه در این هفته به کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران اعزام خواهند شد و همین طور با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

محمدی همچنین به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در هفته وحدت در استان اشاره کرد و افزود: هر یک از روزهای هفته وحدت در استان به یک موضوع مهم و وحدت آفرین و همچنین یکی از شهدای شاخص وحدت در کشور نام گذاری شده است.

محمدی بیان داشت: روز اول هفته وحدت که دوازدهم ربیع الاول است به نام پیام اعظم (ص) رهبری مقتدارانه امت اسلامی و استکبار ستیزی و همچنین شهید شاخص وحدت خلبان شهید "خالد حیدری" اولین شهید هوانیروز که اهل تسنن بود نام گذاری شده است.

او افزود: روز دوم هفته وحدت امسال به نام زن، خانواده و مواسات و همچنین شهیده "مریم امین پور" پیشمرگه کُرد اهل سقز که در پشتیبانی از انقلاب و امام و نظام به رگبار بسته شد نام گذاری شده است.

محمدی اضافه کرد: روز سوم هفته وحدت بنام تکریم مقام شامخ شهدا و ایثارگران و همچنین شهید شاخص وحدت" رجبعلی سالار زاده" روز چهارم را بنام نماز جمعه ،مسجد و روحانیت و شهید "آخوند ابوبکر اونق" روحانی اهل سنت استان گلستان که در دفاع از شهر در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل شد نام گذاری شده است.

وی همچنین گفت: روز پنجم هفته وحدت بنام انسجام اسلامی و شهید شاخص وحدت و اولین شهید مدافع حرم" عمر ملازهی" و روز ششم هفته وحدت را بنام مبارزه به صهیونیسم و شهید «بهرام مبارکی» و روز هفتم و روز آخر بنام قرآن محور اتحاد اسلامی نام گذاری شده است.

هفته وحدت امسال از ۲۷ مهرماه (۱۲ ربیع الاول) آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا