استادان دانشگاه هرمزگان و شیراز پای «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» نشستند


استادان دانشگاه هرمزگان و شیراز پای «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» نشستند

بندرعباس- ایرنا- نشست مجازی «ماجرای پایان ناپذیر حافظ» عصر چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت روز حافظ به همت محفل ادبی صبا با حضور اساتید ادبیات دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست، عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان و دبیر محفل ادبی صبا ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ اظهارداشت:حافظ از مهمترین و تأثیرگذارترین شاعران فارسی زبان است که علاوه بر لطف خدادادی سخن، شاعری سیاسی و مبارز است.
مهرنوش منصوری، رندی را از مهم ترین عناصر شاعری این شاعر بزرگ دانست و ادامه داد: حافظ با زبان ایهام و طنز به مسائل حاد اجتماعی زمان خود پرداخته است.
این استاد ادبیات افزود: حافظ با زاهدان دروغین و پادشاهان ستمگر به مبارزه پرداخته است.
جادوی جاودانگی حافظ، تلخی را به کامها می‌نشاند
منصوری بیان کرد: یکی از مهم ترین رازهای ماندگاری شعر حافظ، بلاغت، ظرافت، هنر کلام و بیان پارادوکسی حافظ و سخن راندن از همه زمینه ها و مباحث متعدد است تا جایی که مردم بعد از گذشت سالهای طولانی، به اشعار ایشان تفأل می‌زنند.
دبیر محفل ادبی صبا هرمزگان ادامه داد: اینکه حافظ بعد از سعدی توانست خودش را در ذهن ها ماندگار کند و به ثبت برساند نشان از توانمندی این شاعر پرآوازه قرن هشتم دارد.
به گفته وی، اما چیزی که بسیار تأسف برانگیز و ناراحت کننده است همزاد پنداری مردم با حافظ می باشد؛ زیرا مردم زمان ما گرفتار مشکلات هستند که حافظ در قرن هشتم با آنها دست و پنجه نرم می‌کرده و این مشکلات همچنان با مردم همراه است در واقع اینجاست که جادوی جاودانگی حافظ، طعم تلخی را به کام ما می‌نشاند.
در ادامه هر یک از اساتید دانشگاه فرهنگیان به حافظ خوانی پرداختند.
در تقویم رسمی ایران، روز ۲۰ مهرماه به عنوان روز بزرگداشت حافظ ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه