پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش رونمایی شد


پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش رونمایی شد

کیش - ایرنا - پوستر چهارمین جشنواره موسیقی کیش با عنوان یامال ویژه بزرگداشت هنرمند پیشرو هرمزگان ابراهیم منصفی با حضور مسوولان و فرهیختگان عرصه موسیقی کشور رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره همزمان با روز ملی کیش از ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در گستره فرهنگ موسیقیایی جنوب کشور از خلیج همیشه فارس تا دریای عمان برگزار می شود و دبیرخانه آن تا ۳۰ آبان آماده دریافت آثار شرکت کنندگان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد پایدار بماند باید به توسعه فرهنگی روی بیاوریم اظهار داشت: به دلیل موقعیت اجتماعی و فرهنگی کیش از گذشته تا کنون زیرساخت های مختلف فرهنگی و هنری در جزیره فراهم شده و این سازمان در نظر دارد با تقویت آن در راستای توسعه فرهنگی گام بردارد.

آهنگران اظهار داشت: اکنون بر اساس زیرساخت های مختلف مبنای جزیره کیش توسعه ای بوده و سازمان منطقه آزاد با تکیه بر زیرساخت های موجود به دنبال حمایت از عرصه فرهنگی کشور به ویژه مناطق جنوب کشور است تا بتواند گامی استوار در راستای توسعه همه جانبه و پایدار این منطقه بردارد.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگی کشور همواره مورد هجمه های مختلف از جانب بیگانگان قرار گرفته است افزود: برگزاری جشنواره های مختلف با تکیه بر توان فرهنگی قومیت ها و نژاد های مختلف کشور می تواند برابر این همجمه ها مهمترین میراث گذشتگان برای نسل های حاضر و آینده زنده نگه دارد.

جشنواره موسیقی کیش معرف پیشینه خلیج فارس خواهد بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با بیان اینکه خلیج فارس برجسته ترین نقطه جنوبی کشور است افزود: این برجستگی به گونه ای بوده که اقتصاد، فرهنگ و هنر آن در دوران مختلف تاریخی همواره فلات ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سعید پورعلی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش نیز به منظور معرفی این ویژگی ها برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره نی انبان، نوروز دریا و موسیقی کیش را در دستور کار قرار داده تا بتوان با این بهانه بخشی از میراث ناملموس فرهنگی جنوب کشور را بازگویه و احیا کند.

وی با بیان اینکه مناطق جنوبی و خلیج فارس همیشه در قلب ایران فرهنگی قرار دارد اضافه کرد: در این جشنواره سعی شده چارچوب تعاملات فرهنگی و اجتماعی و گردشگری از یک قابلیت به یک جاذبه تبدیل و پیشینه تاریخی و تاثیر گذاری فرهنگی خلیج فارس بر گستره فرهنگی فلات ایران به کیشوندان و مسافران معرفی شود.

کیش قابلیت تبدیل به پایتخت فرهنگی ایران را دارد

مسوول موسیقی استانهای رسانه ملی نیز در این آیین با بیان اینکه موسیقی ایرانی از تنوع زیادی برخوردار است گفت: معتقدم جزیره کیش با مستند سازی این تنوع در قالب جشنواره های مختلف می تواند به عنوان پایتخت فرهنگی برای آینده ایرانیان باشد ‌

سید حمید رضا حسینی افزود: ایران با تنوع بیش از ۴۰ قومیت و ۱۰۹ گویش مختلف توانسته به عنوان گنجینه ای از تنوع فرهنگی را در خود جای دهد و در این بین موسیقی هر کدام از این گویش ها و قومیت ها یکی از بخش های مهم این تنوع بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به هجمه های مختلف حفظ این تنوع اصلی ترین راهکار مقاومت در راستای حفظ هویت فرهنگی کشور بوده و جشنواره موسیقی کیش رویدادی ملی برای تمام مردم ایران است.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برای تاثیر گذاری در گستره فرهنگی حااشیه خلیج فارس پوستر این جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه شده است گفت: موضوع محوری این جشنواره آفرینش بر آثار با کلام و بدون کلام، مبتنی بر اشعار حماسی با گویش و زبان قومی به همراه حرکات آیینی و بومی با مضامین حماسی، صلح و مهرورزی استوار است.

بدریه بحرینی افزود: بزرگترین هدف جشنواره مورد توجه قرار دادن کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی است و در کنار آن رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با فرهنگ بوم‎‌گردی نیز دنبال می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس الکترونیکی http://festival.kish.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس