فرماندار: آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد


فرماندار: آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت باید با جدیت پیگیری شود گفت: سیستم‌های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی میامی توسعه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، احمد ملایری عصر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میامی افزود: اهمیت موضوع آب بر کسی پوشیده نیست، چرا که آب لازمه آبادانی و توسعه هر منطقه‌ای است.
وی گفت: در سال‌های گذشته پشتوانه آبی خوبی داشتیم اما در سال زراعی گذشته و پیش‌رو با کمبود منابع آبی در کشور و شهرستان مواجه هستیم و برخی از تحلیل‌گران حوزه آب، تداوم خشکسالی در سال زراعی پیش‌ رو را متصور هستند.

ملایری ادامه داد: استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، الزامی است که باید با جدیت مدنظر قرار گیرد.

فرماندار میامی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی اقدام‌های مناسبی در خصوص کشت و آبیاری نوین انجام شده است، اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب ضرورت دارد.

وی گفت: تأمین آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب برعهده اداره امور منابع آب و منابع آبی است که باید به این مجموعه در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود کمک کنیم.

فرماندار میامی افزود: کشاورزان را باید به سمت کشاورزی نوین و کم‌ آب‌بر سوق داد.
فرماندار میامی ادامه داد: طبق برآوردها، ۹۳ درصد آب استان در بخش کشاورزی و هفت درصد دیگر نیز در بخش شرب و صنعت مصرف می‌شود.
ملایری با اشاره به اینکه کاهش منابع آب از اساسی ترین مشکلات امروز در بخش های مختلف به شمار می رود، تصریح کرد: در صورت مدیریت نادرست و نبود فرهنگ سازی متناسب با این وضعیت، شرایط بحرانی و تنش های اجتماعی ناشی از آن بروز خواهد کرد.
فرماندار میامی توسعه سیستم های نوین آبیاری و مدیریت مطلوب الگوی کشت را ضروری دانست، و افزود: باید وضعیت موجود شهرستان را به سطح مطلوب تری در اجرای سیستم های نوین آبی برسانیم.
وی گفت: جهاد کشاورزی باید برای جلوگیری از کشت محصولات آب بر برنامه مشخص و اقدام عملی داشته باشد.
بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه