سومین رویداد «استان‌آپ» کشور در سمنان به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود


سومین رویداد «استان‌آپ» کشور در سمنان به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود

شاهرود - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: سومین رویداد «استان‌آپ» کشور در این استان به میزبانی شاهرود و با هدف شناسایی طرح‌های سرمایه‌پذیر استانی و تسهیل در روند جذب سرمایه و ارتباط ایده پردازان و شتابدهنده‌ها برگزار می شود.

محسن نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه این رویداد استارت آپی طی چند ماه گذشته در استان های کرمان و قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان سمنان سومین رویداد «استان آپ» را در کشور برگزار می کند و مهلت ارسال اطلاعات علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد استانی تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی، کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های فناور از جمله برنامه های اصلی این رویداد است، تصریح کرد: شناسایی نیازهای فناورانه استان با کمک صنایع، شناسایی استارت‌آپ های سرمایه پذیر در استان سمنان از دیگر اهداف این رویداد است.

نظری با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه های اجرایی و نهادها در سراسر استان سمنان در این رویداد حضور دارند، اظهار داشت: تمامی دانشگاه ها ، صندوق پژوهش و فناوری ، شرکت شهرک های صنعتی ، اداره کل صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و استانداری با محوریت پارک علم و فناوری استان سمنان و صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد حضور خواهند داشت.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد : شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر استان، ارتباط بهتر و موثرتر با فعالان زیست‌بوم استارت آپی، معرفی و بومی‌سازی پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه نوآوری در استان و تسهیل روند جذب سرمایه و به‌همرسانی صاحبان کسب‌ وکارهای نوپای استان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشوری در دستور کار است.

وی معرفی طرح‌های بومی دارای ظرفیت به سرمایه‌گذاران فعال کشور را یکی از مهمترین برنامه های این رویداد خواند و ابراز داشت: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای تیم‌ها و استارتاپ‌های استان نیز در این رویداد برگزار می شود.

نظری با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر و ایده‌های فناورانه می توانند در این رویداد شرکت کنند، افزود: سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های بورسی، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاران شرکتی و نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری نیز در این رویداد شرکت خواهند داشت.

پارک علم و فناوری استان سمنان شهریور سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، همزمان با تبدیل یا ادغام سایر مراکز استانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعالیت خود را در شهرستان شاهرود آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج