اصلاح نقاطی از گردنه حیران در برنامه شورای ترافیک آستارا قرار گرفت


اصلاح نقاطی از گردنه حیران در برنامه شورای ترافیک آستارا قرار گرفت

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از شورای ترافیک این شهرستان خواست، به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت، نقاط حادثه‌خیز گردنه حیران (محور ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان) شناسایی و اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کامبیز لقمانی مقدم روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: باید ایمنی جاده ها از جمله محدوده آقچای و گردنه حیران محور آستارا - اردبیل با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تخلیه خاک در پرتگاهها افزایش یابد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در این رابطه همکاری کنند.

وی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست، نقاطی از محدوده آقچای و راه های روستایی را لکه گیری کند و به پلیس راه نیز توصیه کرد با تیم های ثابت و سیار در آن محور، حضور پررنگ داشته باشد.

وی با اعلام نارضایتی چندین ماهه رانندگان از وضعیت نابسامان تقاطع ریل و جاده در محور آستارا-اردبیل، اظهار کرد: طبق وعده پیمانکار بارانداز راه آهن، این مشکل ظرف ۲ ماه آینده رفع خواهد شد.

لقمانی مقدم با اشاره به ظرورت رفع ترافیک داخل شهر لوندویل، گفت: استقرار پلیس راهور در این شهر بارها درخواست شده است و امیدواریم راهنمایی و رانندگی استان گیلان اقدام کند.

معاون فرماندار آستارا خط کشی و نصب علائم مقابل مدارس را ضروری دانست و با عنایت به تلاش ها برای بازگشایی مدارس از آبان ماه، بر حضور پلیس راهور در زمان های مختلف در حوالی مدارس تاکید کرد.

او از اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و پلیس راهور خواست به اصلاح هندسی میدان شهدای گمنام و بررسی فنی و نصب سرعت کاه ها در نقاط مختلف شهر اقدام کنند تا از تصادفات رانندگی کاسته خواهد شد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو