گیلان مجهز به پژوهشکده استاندارد کشاورزی می‌شود


گیلان مجهز به پژوهشکده استاندارد کشاورزی می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل استاندارد گیلان از راه اندازی پژوهشکده استاندارد در حوزه کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پژوهشکده می تواند در توسعه و ارتقای کیفی محصولات کشاورزی به خصوص در بخش صادرات بسیار موثر باشد.

مهناز جعفریان عصر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی ها افزود: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد استان است که برای گسترش و توسعه آن نیاز به برند سازی از طریق استانداردهای جهانی دارد.

وی گفت: راه اندازی پژوهشکده استاندارد در حوزه کشاورزی می تواند در ارتقای کیفی محصولات کشاورزی استان و همچنین نظارت بر تولیدات کشاورزی نقش حیاتی ایفا کند.

مدیرکل استاندارد به نظارت بر واحدهای تولیدی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کوچک ترین تخلفی برای اداره استاندارد پذیرفتنی نیست زیرا با زندگی و سلامت مردم در ارتباط است.

جعفریان پایش مستمر به خصوص در واحدهای تولیدی صنعتی را وظیفه جداناپذیر استاندارد عنوان کرد و گفت: کوچک ترین سهل انگاری و تخلفی با برخورد بدون اغماض مواجه خواهد شد.

کشف ۲۲۰ مورد عدم انطباق در جایگاه های سوخت

مدیرکل استاندارد گیلان همچنین به مسئله عدم انطباق با استاندارد جایگاه های سوخت اشاره کرد و گفت: طی سال جاری از ۲ هزار و ۲۰۰ نازل جایگاه سوخت بازررسی انجام شد که ۲۲۳ مورد عدم انطباق شناسایی شد.

جعفریان با بیان اینکه ۲۳ جایگاه سوخت سی آن جی پر خطر نیز در استان شناسایی شدند، افزود: این جایگاه‌های سوخت بلافاصله متوقف شده و بعد از رفع نقص دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت ها همواره استمرار دارد، ادامه داد: در صورت مشاهده نقص قوانین در جایگاه های کم خطر و یا خطر متوسط ، باید این جایگاه‌ها ظرف ۲ ماه نواقص خود را برطرف کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز