آیین یادبود فرهنگیان جانباخته از کرونا در گیلان برگزار شد


آیین یادبود فرهنگیان جانباخته از کرونا در گیلان برگزار شد

رشت - ایرنا - آیین یادبود فرهنگیان جانباخته ناشی از بیماری کووید ١٩ استان گیلان امروز چهارشنبه در مسجد قدس شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم از سوی آموزش و پرورش استان گیلان با حضور جمعی از فرهنگیان و خانواده های فرهنگیان جانباخته از ویروس کرونا با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار شد.

این آیین یادبود فرهنگیان جان باخته استان گیلان به دلیل بیماری کووید ١٩ از شبکه دانش آموزی شاد نیز به صورت زنده پخش شد.

امام جمعه شهرستان املش در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیان جانباخته ار بیماری کووید ١٩ گفت: فرهنگیان مظلومانه مهمان خداوند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر با اشاره با جایگاه و نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت خطاب به آنان اظهار داشت: قدر و ارزش شما معلمان بسیار بالا است.

وی در ادامه با بیان اینکه با مرگ همه چیز از انسان جدا می شود مگر اعمالش افزود: تعلیم و تربیت و صدقه جاریه از جمله این اعمال است.

امام جمعه شهرستان املش با اشاره به خدمات رسانی پزشکان و پرستاران در خط مقدم سلامت به بیماران مبتلا به کرونا یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را نیز گرامی داشت.

مداحی و سینه زنی بخش دیگری از برنامه های این مراسم بود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار معلم است.۱۸ فرهنگی شاغل و ۶۵ بازنشسته فرهنگی در استان گیلان به دلیل بیماری کووید ١٩ جانشان را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول