منتظری: مخالف اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه هستیم


منتظری: مخالف اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه هستیم

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور، علاقه‌مندی ایران به گسترش روابط با ارمنستان را بخشی از رویکرد تحکیم روابط کشورمان با همسایگان دانست و گفت: به طور جدی با اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه مخالف هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سفارت ایران در ایروان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری که برای سفری سه روزه در ارمنستان به سر می‌برد در دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، سفر خود به ایروان را در پاسخ به سفر دادستان کل ارمنستان به ایران عنوان کرد و گفت: پیش از سفر به ایروان، با آقای رییس‌جمهوری ملاقات کرده و وی با قدردانی از شما و با یادآوری دیدارها درخواست کردند که سلام گرم او را به شما ابلاغ کنم.

دادستان کل کشور، گسترش و تعمیق همکاری‌ها با ارمنستان را در همه زمینه‌ها برای ایران دارای اهمیت ویژه ارزیابی کرد و ادامه داد: حسن همجواری و روابط دوستانه تاریخی دو طرف، مبنای مهمی برای تحقق ظرفیت‌های گسترش روابط دوجانبه و مواجهه با چالش‌های موجود در منطقه است.

منتظری به علاقه‌مندی گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان به عنوان بخشی از رویکرد تحکیم روابط با همسایگان اشاره و تاکید کرد: ما به طور جدی با اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه مخالف هستیم.

در ادامه پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در این دیدار با خوشامدگویی به حجت الاسلام منتظری، به دیدگاه دولت این کشور درباره اهمیت ارتقای روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: خرسندم که به برقراری روابط مفید کاری میان دادستانی کل دو کشور اشاره کنم.

وی تاکید کرد: ارمنستان آماده است تا روابط را در حوزه قضایی نیز به سطح بالاتری برساند و سفر شما فرصت مناسبی در این باره است. در گفت‌وگوهای اخیر با رییس محترم جمهوری ایران، توافق کردیم که همکاری‌ها در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

نخست‌وزیر ارمنستان با تاکید بر ضرورت اجرای توافقات انجام شده با رییس‌جمهوری کشورمان در دیدار طرفین در پایتخت تاجیکستان، تمدید توافقنامه تبادل برق و گاز، تکمیل خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران، ساخت نیروگاه و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد مغری را مهم‌ترین مسائل موجود در روابط اقتصادی دو کشور دانست.

تحولات جاری در منطقه از دیگر موضوعاتی بود که پاشینیان و منتظری درباره آن رایزنی کردند.

در پایان این دیدار، نخست‌وزیر ارمنستان از دادستان کل کشور خواست سلام گرم او را به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند.

همچنین حجت‌الاسلام منتظری صبح امروز از مسجد کبود ایروان بازدید کرد و پس از ملاقات با پاشینیان، با حضور در پارلمان ارمنستان با آلن سیمونیان رییس پارلمان نیز دیدار و رایزنی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!