وزیر ارشاد: ایران قوی با صدرنشینی فرهنگ محقق می‌شود


وزیر ارشاد: ایران قوی با صدرنشینی فرهنگ محقق می‌شود

شیراز - ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساختن ایران قوی با همنشینی متوازن میان اقتصاد، سیاست و با صدرنشینی فرهنگ بدست خواهد آمد؛ ایران قوی وقتی شکل می گیرد که فرهنگ دوستان و اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین در رتبه نخست توجه و اهتمام قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در آیین یادروز گرامیداشت حافظ که با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مسئولان استانی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: هیچ فرد ایرای را نمی توان پیدا کرد که قرابت و خاطره ای یا روایت و شعری و یا نثری از سعدی و حافظ به ذهن نداشته باشد.

وزیر ارشاد: ایران قوی با صدرنشینی فرهنگ محقق می‌شود

وی تصریح کرد: آنچه که در متن برنامه ریزی ها امروزه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد حل مسایل معیشتی و اقتصادی است که این یک امر طبیعی است اما فضای فرهنگی باید به گونه ای طراحی و تدبیر شود که به حاشیه نرود و در متن باقی بماند.

وی با توضیح بیشتر در این زمینه گفت: همین که ما بتوانیم به این گونه نمادها اهمیت دهیم، ترویج دهیم و فضا را فراهم کنیم برای اهالی فرهنگ که حرفشان شنیده شود و در صدر بنشینند و فضای مدیریتی کشور به حوزه فرهنگ و هنر اهتمام ویژه ورزند یکی از راهبردها و راهکارهای تحقق ایران قوی و اهمیت به حوزه فرهنگ محسوب می شود.

اسماعیلی یادآور شد: هم اینک این ویژگی مهم و برجسته در وجود شخص رییس جمهوری به وضوح قابل مشهود است و من با توجه به آشنایی کامل که از وی سراغ دارم از آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی و چه امروز به عنوان رییس جمهوری و خادم ملت بزرگ ایران آیت الله رییسی با همین فهم عمیق و علایق مردان و زنان ایران، شعار ساخت ایران قوی را نیز سرلوحه کار و برنامه های محوری خود قرار داده است.

او گفت: ما در این دولت رویکرد و راهبردمان این خواهد بود که در کنار حل مسایل معیشتی و اقتصادی اجازه ندهیم با غلبه و فشار این مسایل ، فرهنگ به حاشیه و کنار رانده شود.

وزیر ارشاد: ایران قوی با صدرنشینی فرهنگ محقق می‌شود

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شیراز شهر شعر و ادب تصریح کرد: همه باید کمک کنیم و خاک شیراز، خاک هنر است و وقتی به این سرزمین با فرهنگ و هویت غنی قدم می گذاریم غلبه فرهنگی و هنری را به خوبی حس می کنی؛ بسیاری از شخصیت های بزرگ در خاک این سرزمین آرمیده اند و شهر شیراز مفتخر به میزبانی حرم برادر امام رضا (ع) سومین حرم اهل بیت است و این هم نشینی متوازن بین شخصیت های مذهبی ،فرهنگی و هنری که در این خطه اتفاق افتاده و این توازن و اعتدال خود فضا را برای توسعه و فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم کرده است.

او ادامه داد: البته دولت و وزارت ارشاد در توجه به شاخص های توسعه ای خود، توجهی در خور و ویژه به شعر نیز در دارد و به زودی بنیاد ادبیات و شعر را نیز با یک ساختار مستقل در این وزارتخانه راه اندازی خواهیم کرد.

وزیر ارشاد: ایران قوی با صدرنشینی فرهنگ محقق می‌شوداهدای تاج گل به مزار حافظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان گفت: حافظ و سعدی دو شخصیت نامدار و نام آور و تاریخ ساز ایران هستند.

او بیان کرد: افتخار دارم که در روزهای آغازین کاری ام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد نورانی شاعر بزرگ و پرآوازه ایرانی و در جمع دانشمندان ، بزرگان و حافظ شناسان و حافظ پژوهان حضور پیدا کرده ام.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید