پیشنهاد جنجالی اینفانتینو: برگزاری جام جهانی 2030 در اسرائیل و امارات


پیشنهاد جنجالی اینفانتینو: برگزاری جام جهانی 2030 در اسرائیل و امارات

 جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که به اسرائیل سفر کرده، روز گذشته (سه‌شنبه) با نفتالی بنِت نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که در ملاقاتی که اینفانتینو با با نفتالی بنِت داشته، به او پیشنهاد داده اسرائیل با کشور‌های همسایه به رهبری امارات متحده عربی برای میزبانی مشترک از مسابقات جام جهانی 2030...

 پیشنهاد جنجالی اینفانتینو: برگزاری جام جهانی 2030 در اسرائیل و امارات

تسنیم: فدراسیون فوتبال فلسطین به اقدام رئیس فیفا برای سفر به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، روز گذشته (سه‌شنبه) با نفتالی بنِت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که در ملاقاتی که اینفانتینو با با نفتالی بنِت داشته، به او پیشنهاد داده اسرائیل با کشورهای همسایه به رهبری امارات متحده عربی برای میزبانی مشترک از مسابقات جام جهانی 2030 نامزد شوند.

این اولین سفر رئیس فیفا به سرزمین‌های اشغالی بود و در ملاقات با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مقامات سابق دولت آمریکا از جمله استیون منوچین وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا و دیوید فریدمن سفیر سابق آمریکا در اسرائیل نیز حضور داشتند.

فدراسیون فوتبال فلسطین در واکنش به این موضوع و پس از حضور جانی اینفانتینو در افتتاحیه مرکز صلح فریدمن واقع در سرزمین‌های اشغالی، ملاقات از پیش تعیین شده خود با رئیس فیفا را لغو کرد.

فدراسیون فوتبال فلسطین روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن اعلام لغو ملاقات خود با اینفانتینو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حضور رئیس فیفا در مراسم افتتاحیه "موزه بردباری" توهین به ارزش‌های فیفا برای تحمل مذهبی و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «فدراسیون فوتبال فوتبال فلسطین از تصمیم آقای جانی اینفانتینو رئیس فیفا برای شرکت در دو رویداد موسوم به "موزه بردباری"، بنایی که بر فراز قبرستان اسلامی مأمن الله - قدیمی‌ترین قبرستان مسلمان که قدمتش به قرن 11 میلادی بازمی‌گردد - ساخته شده است، ابراز تأسف می‌کند. این اقدام را نقض کامل ارزش‌های تحمل مذهبی و همزیستی مسالمت‌آمیز می‌دانیم که هر دو توسط اساسنامه فیفا تأیید شده است».

بر اساس گزارش سایت انگلیسی «اینساید دِ گیمز»، جبرئیل راجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین پیشتر با ارسال نامه‌ای به اینفانتینو از وی خواسته بود در این رویداد شرکت نکند، زیرا این امر برخلاف پیام‌های فیفا برای تعهد به حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی