پیشرفت 70 درصدی پروژه خط انتقال گاز محمدیه قم - پارچین


پیشرفت 70 درصدی پروژه خط انتقال گاز محمدیه قم - پارچین

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از طرح خط انتقال گاز محمدیه قم - پارچین بازدید کرد و اعلام شد که این پروژه پیشرفت 70 درصدی دارد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی امروز (چهارشنبه، ۲۱ مهرماه) در این بازدید میدانی که به میزبانی مجری طرح خط انتقال گاز محمدیه قم - پارچین انجام شد با ارزیابی از کیلومتر صفر تا ۷۱ پروژه خط لوله انتقال گاز محمدیه قم-پارچین، در نشست جمع‌بندی که با حضور مجری، مشاور و پیمانکار اجرایی پروژه برگزار شد تاکید کرد که اصلاح برنامه اجرایی پروژه به‌منظور افزایش تحقق‌پذیری پروژه الزامی است.

وی افزود: اولویت در اجرای بخش نخست پروژه خط انتقال گاز محمدیه قم- پارچین که از تالاب مره می‌گذرد، فعالیت‌های اجرایی در تالاب است که با آغاز بارندگی دسترسی به آنها بسار سخت یا در بعضی نقاط غیرممکن شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: ان‌شاءالله با مدیریت مسیر بحرانی فعالیت‌ها و تخصیص زمان شناور بتوانیم در زمان‌بندی مقرر این گستره را آزمون و تحویل بهره‌بردار کنیم.

نعمت‌الله شهروی، مجری طرح خط انتقال گاز محمدیه قم- پارچین نیز با تشریح مراحل پیشرفت اجرای بخش نخست پروژه شامل تحصیل اراضی ،نقشه‌برداری، پیاده‌سازی مسیر، مسیرسازی، حفاری کانال، ریسه‌گذاری جوشکاری، رادیوگرافی و عایق کاری از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی اجرای پروژه خبر داد و تعهد اجرا و تحویل پروژه در زمان مورد نظر را مهم دانست زیرا انعطاف‌پذیری شبکه را برای تأمین گازهای شمالی افزایش خواهد داد.

محمداردلان انصاری، مدیر اجرایی پیمانکار اجرای بخش نخست پروژه خط لوله انتقال گاز محمدیه قم- پارچین نیز استفاده از پوشش FBE در لوله‌های سایز ۵۶ اینچ ، کسب رکورد ۱۶۰ سرجوش روزانه و استفاده از نیروهای جوان در اجرای پروژه را از مزیت‌های اجرای این پروژه برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن