حافظ چون سعدی مصلح بزرگ اجتماعی است


حافظ چون سعدی مصلح بزرگ اجتماعی است

خالصی با اشاره به اینکه حافظ چون سعدی مصلح بزرگ اجتماعی است او با محور عشق برای مردم خود دل می سوزاند، گفت: حافظ از مکتب اسلامی شیراز که از قرن 2 هجری تا زمان ملاصدرا وجود داشت، پا گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا خالصی»، امشب (چهارشنبه 21 مهر) در مراسم یادروز خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که در جوار آرامگاه این شاعر بلندآوازه برگزار شد، گفت: در میان پژوهش های جهان، حافظ پژوهشی درختی شگرف است و این باعث دگردیسی در تاریخ ادبی شده است.

این استاد دانشگاه با یادآوری این مطلب که حافظ پر مخاطب ترین شاعر ایران است، تاکید کرد: متن شعر حافظ با دید تقدیس دیده شده است، این رند شیرازی هرجا اشارتی به قرآن دانی خود دارد با تحلص خود همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه حافظ عصاره فرهنگی ایرانی و اسلامی است و به همین جهت او همنشین همیشگی مردم ایرانی است، اظهار کرد: دیوان حافظ مرور بر تمدنی به پهنای تاریخ است و تنها یک کناب نیست.

خالصی با یادآوری این مطلب که حافظ یادآور همه تاریخ ایران است، افزود: شعر حافظ از پر محتوا ترین متن فارسی است و بیش از 210 نوع مختلف در اشعار او دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه حافظ چون سعدی مصلح بزرگ اجتماعی است او با محور عشق برای مردم خود دل می سوزاند، تاکید کرد: حافظ از مکتب اسلامی شیراز که از قرن 2 هجری تا زمان ملاصدرا وجود داشت، پا گرفت.

خالصی با اشاره به اینکه باید همه سال به حافظ اختصاص یابد، افزود: برای حافظ پژوهی باید فکری اساسی کرد، حافظ پژوهی نیازمند ساختار عظیمی است که باید برای آن فکر کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی