گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب


گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

وان پلاس شرکتی است که هنوز از فلسفه تولید گوشی‎های قاتل پرچمدار خود تبعیت می‎کند. این شرکت ساعتی پیش جدیدترین محصول خود به نام OnePlus 9RT را معرفی کرده که یک پرچمدار بسیار خوش قیمت با قابلیت‌های قابل توجه مانند نمایشگر OLED با نرخ 120 هرتز، تراشه اسنپدراگون 888 و بسیاری از قابلیت‌‎های دیگر است.

وان پلاس شرکتی است که هنوز از فلسفه تولید گوشیهای قاتل پرچمدار خود تبعیت میکند. این شرکت ساعتی پیش جدیدترین محصول خود به نام OnePlus 9RT را معرفی کرده که یک پرچمدار بسیار خوش قیمت با قابلیت‌های قابل توجه مانند نمایشگر OLED با نرخ 120 هرتز، تراشه اسنپدراگون 888 و بسیاری از قابلیت‌های دیگر است.

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش وان پلاس گوشی خوش قیمت و کارآمد خود موسوم به OnePlus 9R را معرفی کرد. همانطور که در مقدمه خبر عنوان شد جدیدترین محصول این شرکت حاصل اضافه کردن پسوند T و عرضه گوشی OnePlus 9RT است که با توجه به مشخصات فنی اعلام شده، بسیار بیشتر از یک بروزرسانی برای 9R به حساب میآید.

وان پلاس گوشی 9R را به عنوان نسخه بروز شده 8T روانه بازار کرد و در آن تراشه پردازنده را از SD865 به SD870 ارتقا داد ولی همان نمایشگر، همان دوربین و همان باتری را به خدمت گرفت تا تفاوت این دو گوشی تنها در دل دستگاه نهفته باشد. اما در مورد 9RT همه چیز دستخوش تغییر شده و با یک دستگاه کاملاً جدید و متفاوت روبرو هستیم.

گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

از نمایشگر که شروع کنیم، وان پلاس از یک پنل 6.62 اینچی استفاده کرده که اندکی بزرگتر از نسخه پایه OnePlus 9 است. نمایشگر دستگاه را شرکت سامسونگ و با فناوری E4 AMOLED ساخته و رزولوشن استاندارد 1080 در 2400 پیکسل با نسبت تصویر 20:9 را در آن به خدمت گرفته است. این نمایشگر همزمان با پوشش فضای رنگ sRGB و P3 از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی میکند که به شما اجازه تماشای محتوای بسیار باکیفیت را میدهد.

اما محاسن این نمایشگر به این موارد منتهی نشده و در آن شاهد ارتقای نرخ بروزرسانی تصویر به 120 هرتز و نرخ پایش لمس صفحه 600 هرتز هستیم که همزمان با بازخورد لرزشی 4D و همچنین سه آنتن وای فای برای تضمین کیفیت بالاتر ارتباط با اینترنت، دستگاه را به گزینهای عالی برای بازی تبدیل میکند.

گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

به درون دستگاه که بروید با تراشه Snapdragon 888 ملاقات خواهیم کرد که با دو نسخه حافظه رم 8 یا 12 گیگابایت از نوع LPDDR5 به صورت چهار کاناله همراه شده و برای بخش حافظه ذخیره سازی آن نیز تراشههای UFS 3.1 به صورت دو کاناله و به ظرفیت 128 یا 256 گیگابایتی ارائه شده است. در نظر داشته باشید که برای حافظه رم 12 گیگابایتی تنها حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه میشود.

برای خنک‌سازی سختافزار داخلی دستگاه نیز از سیستم خنک‌سازی با ابعاد 59 درصد بزرگتر از OnePlus 9 استفاده شده است که توانایی پخش گرمای تا 20 درصد بیشتر دستگاه را داشته و موجب ارتقای مشهود عملکرد گوشی در حین پردازش‌های سنگین مانند بازی خواهد شد.

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، همه بخشهای این گوشی ارتقا یافتهاند که دوربین نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 خواهد بود که پیش از این در نسخه‌‌های 9 و 9 پرو نیز به خدمت گرفته شده بود.

گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

این سنسور با استفاده از فناوری مدرن و بروز شده پیش پردازشی DOL-HDR از پیکسلهای 1 میکرونی استفاده میکند که پشت دیافراگمی به گشودگی f/1.8 قرار گرفته و قابلیت تجمیع پیکسل 4 به 1 را نیز خواهد داشت. همراه با آن سیستم حذف لرزش اپتیکال (OIS) دستگاه نیز موجب ارتقای عملکرد مشهود دوربینی خواهد شد که میتواند حالا نرخ 60 فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری 4K را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

سنسور دوم این دوربین نیز یک اولترا واید 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه ساخت سونی خواهد بود که از لرزشگیر الکترونیکی (EIS) استفاده میکند. وان‌پلاس یک سنسور ماکرو با فاصله کانونی 4 سانتیمتری را نیز در پایین ماژول دوربین خود قرار داده تا برای علاقه‌مندان به عکاسی ماکرو نیز همه چیز فراهم باشد.

گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

در بخش باتری نیز همانند دیگر موارد فوق شاهد یک ترکیب مطلوب، البته آشنا هستیم. وان‌پلاس در این گوشی نازک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی قرار داده که میتواند با سیستم شارژ سریعی تا توان 65 وات شارژ شود. این فناوری که Warp Charge 65T نامیده میشود انرژی مورد نیاز باتری دو سلولی دستگاه را از طریق درگاه USB-C به گوشی منتقل میکند که البته تراشه کنترلی ارتباط دادهای آن (در کمال تعجب) بر مبنای فناوری قدیمی USB 2.0 کار میکند.

از دیگر مشخصات گوشی میتوان به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو با فناوری Dolby Atmos، پشتیبانی از دو سیمکارت همزمان فعال 5G، ارتباط Wi-Fi 6، فناوری بلوتوث نسخه 5.2 و پشتیبانی از ارتباط NFC اشاره کنیم که همگی در بالاترین نسل فناوری خود قرار داشته و نشان میدهند که با یک دستگاه مالتی مدیا و ارتباطی بسیار جذاب و آخرین مدل روبرو هستیم.

گوشی وان پلاس 9RT معرفی شد؛ یک پرچمدار فوق جذاب با قیمت بسیار مناسب

اما از همه موارد فوق که بگذریم، جذابترین بخش در مورد این گوشی قیمت آن است. بنابر اعلام شرکت سازنده، این گوشی در چین با قیمت پایه، از 3300 یوآن (معادل 445 یورو) عرضه خواهد شد که ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به نسخه وان پلاس 9 در بازارهای اروپا (با قیمت 700 یورو) دارد.

وان‌پلاس 9TR رنگ‌های بدنه مشکی، نقره‌ای و سبز گرادیانی خواهد داشت و با رابط کاربری ColorOS 11 بر پایه اندروید 11 همراه شده که البته هنوز برنامه عرضه جهانی آن اعلام نگردیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری