لغو قرارداد همکاری با رژیم صهیونیستی، خواسته کارکنان گوگل و آمازون


لغو قرارداد همکاری با رژیم صهیونیستی، خواسته کارکنان گوگل و آمازون

ائتلافی از کارگران آمازون و گوگل روز سه شنبه با انتشار نامه سرگشاده ای از کارفرمایان خود خواستند از قرارداد با دولت اسرائیل خارج شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از TheHill ؛ بیش از ۳۰۰ کارمند آمازون و نزدیک به ۱۰۰ کارمند گوگل نامه‌ای را که در گاردین منتشر شده و خواستار پایان پروژه نیمبوس است، به صورت ناشناس امضا کرده اند. هر دو شرکت تحت قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در اوایل سال جاری امضا کردند، خدمات ابری را به ارتش و دولت رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند.

کارگران می‌نویسند: "این قرارداد در همان هفته‌ای امضا شد که رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه حمله کرد و نزدیک به ۲۵۰ نفر از جمله بیش از ۶۰ کودک را کشت." آن‌ها افزودند: "فناوری که شرکت‌های ما برای ساخت آن قرارداد بسته اند اقدامات سیستماتیک رژیم اشغالگر را برای فلسطینیان حتی ظالمانه و کشنده‌تر خواهد کرد."

لغو قرارداد همکاری با رژیم صهیونیستی، خواسته کارکنان گوگل و آمازون

به گفته کارگران، خدمات ابری به اسرائیل کمک می‌کند تا داده‌های فلسطینیان را به طور غیرقانونی جمع آوری کند و از این طریق برای سیاست‌های بیشتر که سازمان دیده بان حقوق بشر می‌گوید جنایت آپارتاید است، استفاده شود. اما سخنگوی واحد ابری و خدمات وب آمازون، از اظهارنظر درباره وجود یا محتوای نامه خودداری کرد.

لغو قرارداد همکاری با رژیم صهیونیستی، خواسته کارکنان گوگل و آمازون

سخنگو به The Hill گفت: "AWS متمرکز است تا مزایای فناوری ابری را در دسترس همه مشتریان ما قرار دهد." هر دو شرکت قبلاً هم کانون سازماندهی کارکنان در برابر قرارداد‌های بحث برانگیز بوده اند. گوگل سرانجام قرارداد خود برای ردیابی افراد در تصاویر پهپادی وزارت دفاع، تحت عنوان پروژه Maven را پس از مخالفت داخلی در سال ۲۰۱۸ فسخ کرد. کارگران آمازون همچنین از این شرکت خواسته اند که فروش نرم افزار تشخیص چهره Rekognition به مجریان قانون را متوقف کند.

بیشتر بخوانید

صرفه جویی در استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط گوگل

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان