بازتاب آیات قرآن در غزل‌های حافظ دیده می‌شود


بازتاب آیات قرآن در غزل‌های حافظ دیده می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: بازتاب آیات قرآن در غزل‌های حافظ دیده می‌شود و این موضوع می‌تواند رهنما و جلودار حرکت امروز ما برای استقلال، عظمت و حماسه آفرینی‌های جدید باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه چهارشنبه ۲۲ مهرماه در آیین یادروز حافظ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: حافظ منطق الطیر معنویت و عرفان را با هم به ما یاد می‌دهد.

او افزود: وقتی سخن امام راحل در عرفان اوج می‌گیرد و می‌خواهد سند ارائه کند، می‌فرماید «کما قال عارف بالشیراز».

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: فاصله‌ای در اذهان ایجاد شده که انگار خاک شهیدان عشق ربطی به خاک شهیدان مرز و بوم ما ندارد که باید این فاصله را پاک کنیم.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: یک حرکت عمیق علمی و معنوی باید در این راستا آغاز شود، چرا که بدون گذشته نمی‌توانیم برای آینده کاری کنیم و اگر این گذشته را دیگران مصادره کنند، مطمئنا شکست خواهیم خورد.

او در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که حافظ خوانی متناسب با نیازهای امروز رواج یابد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: به تحلیل‌های عالمانه و ارزشمند در زمینه حافظ که بسیار ارائه می‌شود، احترام می‌گذارم اما حافظ محبوب است برای ما چون راه جلوی پایمان می‌گذارد و نباید محدود به بازتاب مسائل اجتماعی حمله مغول شود.

آیت‌الله دژکام گفت: جاذبه در سخن حافظ از دافعه قوی تر است و همه را در سفره خود مینشاند و نمک گیر می‌کند و بعد به میدان اقدام و عمل انقلابی می‌برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید