برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی از یکم تا دهم آبان در قم


برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی از یکم تا دهم آبان در قم

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد،گفت: انتقال تجارب و ابتکارات مراکز تخصصی حوزوی و تشخیص آنچه به آن رسیده ایم و آنچه باید به آن برسیم از انگیزه های برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی است که یکم آبان در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد امروز در نشست خبری تشریح برپایی«نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد های آموزشی تخصصی حوزوی» که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و اعیاد ماه ربیع و میلاد رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه‌های علمیه برای اولین بار برگزار می شود، تاکنون نمایشگاهی در هیچ سطحی برای ارائه عملکرد و دستاورهای مدارس علمیه، مراکز تخصصی و دیگر واحدهای آموزشی حوزوی برگزار نشده است و این نمایشگاه برای اولین بار در این موضوع برگزار می گردد.

وی با بیان این که واحد های آموزشی به دو گروه عمومی و تخصصی تقسیم شده است، افزود: با توجه به رفع نیاز جامعه و نظام اسلامی و مخصوصاً برای پاسخگویی به مسائل دینی در حدود سه دهه می باشد که رشته ها و مراکز تخصصی در حوزه های علمیه کشور راه اندازی شده اند.

مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد های آموزشی تخصصی حوزوی، معرفی توانمندی ها و ظرفیت های واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی در ابعاد تربیت منابع انسانی متخصص،توسعه علمی موضوعات مرتبط با حوزه های دانشی علوم اسلامی و علوم انسانی و ... ؛ تجلیل از برترین ها و اصلاح نقاط نیازمند ترمیم؛ توجیه و تبیین برنامه های تدوین شده برای توسعه علمی و گسترش علوم اسلامی با محوریت واحدهای آموزشی، مانند:درختواره و نقشه اجرایی آن برای پنج سال آینده را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: انتخاب سال ۱۴۰۰ برای برگزاری این نمایشگاه، سال اجرای رسمی رشته ها در حوزه های علمیه است؛ این برنامه از ۴ سال پیش در حال طراحی بوده و در ظرف این چهار سال با مشارکت چهره های حوزوی و دانشگاهی در ۴۰۶ رشته و گرایش تدوین شده است.

وی، واحدهای آموزشی تخصصی دارای سابقه حداقل دو سال فعالیت از سراسر کشور، حدود ۳۰ واحد آموزشی قم و ۱۴واحد آموزشی استانی؛ حوزه علمیه اصفهان؛ حوزه علمیه خواهران و برخی از بخش های ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که نقش مستقیمی در مدیریت و راهبری واحدهای آموزشی دارند را از جمله مراکز شرکت کننده در این نمایشگاه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که امسال اولین سال اجرای رسمی بیش از ۸۰ رشته از ۴۰۶ رشته و گرایش می باشد، تصریح کرد: انتقال تجارب و ابتکارات مراکز تخصصی حوزوی و تشخیص آنچه به آن رسیده ایم و آنچه باید به آن برسیم از انگیزه های برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی است.

وی با اشاره به درختواره دانشی حوزه های علمیه، افزود: این درختواره به توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهت متخصص پروری برای پاسخ به نیازهای جامعه و نظام اسلامی طراحی و تدوین شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی بیان داشت: نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی دارای چند محور است؛ یکی محور آموزشی می باشد و محورهای پژوهش، تهذیب و تبلیغ در مراکز تخصصی نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار کرد: با شرکت مراکز تخصصی در این نمایشگاه سهمشان از درختواره دانشی حوزه های علمیه برایشان مشخص می شود؛ آن ها می توانند رصد دقیقی از نقاط ضعف و قوت و کمبودها داشته باشند.

وی با تأکید بر خاص بودن مدعوین نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی عنوان داشت: با توجه به اهمیت این نمایشگاه، علمای حوزوی، اعضای شورای عالی حوزه، مسئولان و مدیران ارشد حوزه، افراد مؤثر در قوای سه گانه و مدیران دانشگاه های مهم کشور و مسئولین نهادهای جویای مباحث علمی تولید شده دعوت به عمل خواهد آمد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که مجموعه ۴۹ غرفه برای شرکت کنندگان در ابعاد مختلف در این نمایشگاه تعبیه شده است، گفت: این نمایشگاه از ۱ الی ۱۰ آبان از ساعت ۷ صبح تا اذان مغرب دایر خواهد شد؛ البته ۵ روز هم برای تمدید در صورت نیاز در نظر گرفته ایم.

وی با بیان این که یکی از اهداف برجسته این نمایشگاه تلاقی بین تولید علم و مراکز مصرف است،ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی در مسجد جمکران، سالن امام حسن عسکری علیه السلام برگزار می گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی