بافندگان فرش و تابلوفرش جعفرآباد مغان سازماندهی می‌شوند


بافندگان فرش و تابلوفرش جعفرآباد مغان سازماندهی می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بافندگان فرش و تابلوفرش جعفرآباد مغان سازماندهی می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، میثم ضارب‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جعفرآباد مغان به عنوان یکی از قطب‌های تولید فرش و تابلوفرش استان اردبیل، قابلیت زیادی برای توسعه این بخش دارد.

وی اظهارکرد: زنان خانه‌دار در جعفرآباد حضور چشمگیری در تولیدات هنری فرش و تابلوفرش دارند که متاسفانه اغلب محصولات یاد شده با پرداخت دستمزد بسیار اندک به تولید کننده، در بازارهای داخلی و خارجی به نام شرکت‌های سایر استان‌ها به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه قالی‌بافی و بافندگی تابلوفرش از هنرهای ملی و بومی ایران به شمار می‌رود و فعالیت در این زمینه نیازمند دوره‌های آموزشی و صرف وقت و زمان زیاد است، بیان کرد: بازدید از کارگاه‌های تولیدی و محصولات تولید شده در جعفرآباد مغان نشان می‌دهد زنان خانه‌دار این شهر استعداد زیادی در این زمینه دارند و اوقات فراغت خود را در تولید این محصولات هنری صرف می‌کنند.

ضارب‌نیا با اشاره به عدم وجود سازماندهی و برنامه‌ریزی مناسب برای تولید، بازاریابی، فروش و برندسازی فرش و تابلوفرش جعفرآباد مغان افزود: به دلیل نبود برنامه‌ریزی و اقدامات سازمان‌یافته، پیشران‌های سایر استان‌ها با ارائه دستمزدهای بسیار اندک از ظرفیت نیروی کار این منطقه بهره‌مند می‌شوند و تولیدات فرش و تابلوفرش را به نام برند خود در بازار هدف به فروش می‌رسانند.

وی اظهارامیدواری کرد با اجرای طرح مشاغل خانگی و حمایت لازم از پیشران‌های بافندگی فرش و تابلوفرش گام مثبتی در جهت سازماندهی و حمایت فعالان این مشاغل خانگی در منطقه جعفرآباد مغان برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس