برنامه های توسعه روستایی ایلام منطبق با سند چشم انداز است


برنامه های توسعه روستایی ایلام منطبق با سند چشم  انداز است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمامی برنامه توسعه روستایی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان براساس معیار و ملاک های سند چشم انداز دولت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه روستایی استان اظهار داشت: برنامه توسعه روستایی هر منطقه یا هر شهرستان با سایر شهرستان ها متفاوت است چرا که هر روستا دارای پتانسیل و ظرفیت خاص است.

وی افزود: هدف اصلی سند توسعه روستایی توجه ویژه به اشتغالزایی و رونق اقتصادی روستاهاست که طی چندین فاز و با مطالعات کارشناسی انجام می شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: برای تحقق و اجرای طرح سند توسعه روستایی از ظرفیت بسیج نخبگان استان و اساتید برتر دانشگاه ها استفاده می‌ شود و از نقطه نظرات و پیشنهادات آنان نیز بهره خواهیم گرفت.

رستمزاد اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ممانعت کردن از حاشیه نشینی روستایی، توانمندسازی روستایی، رونق اقتصادی روستاها و ایجاد اشتغال مولد از مهم ترین اهداف اجرای سند توسعه روستایی است.

وی تاکید کرد: سند توسعه روستایی استان بدلیل اینکه مبنای توسعه روستاهای استان است، باید با دقت و مشاهده میدانی تدوین و ارائه شود و پس از استفاده از نظرات کارشناسی اساتید برجسته دانشگاه ها و اعضای شورای توسعه روستایی استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، طرح سند روستایی استان که در قالب یک کار پژوهشی تدوین شده بوده در این نشست مورد بررسی کارشناسی اعضای شورای برنامه ریزی توسعه روستایی و اساتید برجسته و عضو هیات علمی دانشگاه های استان قرار گرفت.

پس از بررسی و مطالعه طرح، اکثریت قاطع اعضای شورای برنامه ریزی توسعه روستایی استان، اساتید دانشگاه ها و معاون هماهنگی امور اقتصادی با اجرا طرح بدلیل عدم بهره گیری از ظرفیت پروژه های پژوهشی نخبگان بومی برای تدوین طرح بدلیل شناخت از ظرفیت های منطقه، عدم توجیه علمی و عدم انجام مطالعات میدانی در تدوین پروژه با اجرای آن مخالفت کرده و خواستار بازنگری طرح شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس