تولید محصولات بومی مقاوم به کم‌آبی در دانشگاه آزاد رفسنجان


تولید محصولات بومی مقاوم به کم‌آبی در دانشگاه آزاد رفسنجان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان یکی از مهمترین مشکلات استان را کم آبی برشمرد و گفت: در دانشگاه آزاد رفسنجان با توجه به شوری و کم آبی با راه اندازی طرح کشت بافت گیاهی محصولاتی روانه بازار کرد و گلخانه های هیدروپونیک بهترین جایگزین کشت در شهرستان هستند.

"علیرضا منظری‌توکلی" امروز ۲۱ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه آزاد واحد رفسنجان اظهار کرد: بدنه بروکراسی دانشگاه آزاد خیلی مقاوم است و راحت نمی‌توان در آن کار کرد اما به ‌همت آقای علمیرادی، اولین گروه بورسیه رایگان در رفسنجان با تحصیل ۳۰ دانشجو که هم کار یاد گرفتند و هم به نحو احسن به ما کمک کردند و اولین سرای نوآوری کشور در دانشگاه آزاد واحد رفسنجان راه‌اندازی شد.

وی افزود: اولین گروه دانشجوهای بورسیه در دانشگاه آزاد رفسنجان مشغول به کار و تحصیل شده و نخستین سرای کشت بافت کشور در دانشگاه آزاد رفسنجان احداث شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حل مشکلات جامعه، افزود: بزرگترین مشکل کشور و این منطقه، کم آبی است و دانشگاه رفسنجان با توجه به شوری و کم آبی با راه اندازی طرح کشت بافت گیاهی محصولاتی روانه بازار کرد و گلخانه های هیدروپونیک بهترین جایگزین کشت در شهرستان هستند.

منظری توکلی با بیان اینکه رفسنجان و استان کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارند نیاز به کشت جایگزین دارند، مجموعه گلخانه کشت‌های هیدورپونیک را منشأ برکاتی دانست که در دانشگاه رفسنجان به یک مرکز تحقیقاتی مهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه های مختلف است، گفت: مدرسه سما بهترین مدارس در سطح شهرستان است که با همکاری آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد احداث شده است.

منظری توکلی بر استفاده از ظرفیت مس در دانشگاه و سرمایه انسانی تاکید و با بیان اینکه مسئولیت ها برای امتحان و وظیفه هستند، گفت: جمهوری اسلامی حاصل خون شهدا و صبر و بردباری خانواده های شهداست. مسئولیت ها نه حق و نه امتیاز هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها را باید با دید وظیفه نگاه کرد، ادامه داد: موفقیت های مکرری که برای دانشگاه آزاد در زمان مدیریت سابق حاصل شد به واسطه نگرش به وظیفه بوده است.

رییس دانشگاه آزاد کرمان اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون شهداست، مسؤولیت‌ها نه حق هستند، نه امتیاز لذا هر انتصاب یک عزل دارد و اینها برای امتحان و انجام وظیفه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟