اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش در بجنورد آغاز شد


اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن کوراش و رییس هیات جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان برای حضور در رقابت‌های آسیایی ازبکستان در بجنورد، مرکز استان آغاز شد.

کوروش خسرویار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اردوی ملی با حضور ۴۰ کوراشکار بانو آقا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجموعه کمپ بین المللی کوراش در مجموعه علیدخت بجنورد در حال برگزاری است.

وی افزود: این اردو با برگزاری مسابقات انتخابی و تست گیری از ورزشکاران به مدت دو هفته در خراسان شمالی برقرار می باشد، تا تیم ملی کوراش ۱۴ آذرماه امسال به مسابقات آسیایی اعزام شود.

خسرویار با اشاره به آمادگی خوب کوراشکاران در این اردو، گفت: این شهرستان، پارسال نیز میزبان نخستین اردوی آمادگی تیم ملی با حضور ۳۴ کوراشکار برای رقابت بازی های آسیایی ۲۰۲۱ تایلند بود.

این استان به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان