40 مبتلای جدید کرونا در خراسان شمالی بستری شدند


40 مبتلای جدید کرونا در خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته 40 مبتلای جدید بستری و سه بیمار دیگر کرونایی در استان جان باختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی روز چهارشنبه اظهار داشت: اکنون ۱۹۷ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی واکسینه شدند، گفت: با توجه به توزیع گسترده واکسن، دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان، زمینه صدور کارت واکسن برای بهره مندی از همه خدمات در اماکن تجمعی و هم چنین برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس بر اساس ارائه کارت واکسن در استان طبق برنامه وزارتی فراهم شده است.

هاشمی یادآور شد: در این میان واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری نخواهد شد بلکه همچنان نیازمند پایبندی مردم به شیوه نامه های بهداشتی است.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و بیش از ۶۰۰ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت