شناسایی یکهزار و 560 کالای بدون نشان استاندارد در خراسان شمالی


شناسایی یکهزار و 560 کالای بدون نشان استاندارد در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: یکهزار و 560 کالای بدون نشان استاندارد، فاقد کد 10 رقمی در نیمه نخست امسال شناسایی، توقیف و جمع آوری شد.

فهیمه مهمان نواز روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی اظهار داشت: کالاهای بدون نشان استاندارد کشف شده شامل فرآورده های مایع سفید کننده، چسب کاشی، روغن موتور خودرو، دستمال کاغذی، پروتئین سویا و دیگر مواد خوراکی است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با تاکید بر صیانت از حقوق شهروندی و احقاق حقوق مصرف کنندگان، افزود: تمامی محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا است که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد نشان استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام ‌شود.

رشد ۶۵ درصدی بازرسی استاندارد از واحدهای تولیدی و خدماتی

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۳۵۷ مورد بازرسی استاندارد از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان انجام شده است که ۶۵ درصد بیش از برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد برای استان بود.

مهمان نواز افزود: برنامه های عملیاتی و اجرایی حوزه هر استان توسط سازمان ملی استاندارد به صورت سالانه ابلاغ می شود که همواره از این شاخص ها جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه از واحدهای خدماتی، پمپ های بنزین و جایگاه های سوخت، فلزات گرانبها و طلافروشی ها، مصالح ساختمانی و آسانسورها و واحدهای صنعتی و تولیدی به‌عنوان مهمترین مراکز بازرسی و نمونه برداری می شوند.

مهمان نواز افزود: در این مدت ۲۵ مورد بازرسی از محموله های خارجی نیز داشته ایم که بیشتر این موارد مربوط به برنج پاکستانی و هندی بوده است

وی استانداردسازی وسایل بازی کودکان در پارک ها را بسیار با اهمیت دانست و گفت: با اینکه در طی دوران کرونا پارک ها تعطیل بود ولی ۹۲ مورد بازرسی از این وسایل انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

صدور ۲۰۳ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۰۳ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره کل صادر و برای۵۰ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور(بازرسی ادواری) انجام شده است.

وی بیان کرد: تاییدیه های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت های تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

وی توصیه کرد: مالکان و مدیران ساختمان ها می بایست پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام نمایند.

اکنون حدود ۲۶ هزار واحد صنفی شامل پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۳۸ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس