سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی سازمان اوقاف در زمینه دانش‌بنیان‌ها


سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی سازمان اوقاف در زمینه دانش‌بنیان‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از سرمایه‌گذاری 800 میلیاردی سازمان اوقاف در حوزه دانش‌بنیان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسینم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش ملی "یاوران وقف" گفت: ما در سازمان اوقاف سعی کرده‌ایم تا زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و در عین حال در این زمینه به نیت واقف عمل کنیم؛ از جمله فعالیت‌هایی که در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده می‌توان به حمایت‌هایی که در ایام کرونا صورت گرفته اشاره کرد. در حوزه خدمات اجتماعی بیش از یک میلیون نیازمند مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما در این سازمان سرفصل‌های حمایتی متعدد داریم و یکی از آنها نیت کمک به نیازمندان در ایام کرونا بود؛ به‌عنوان مثال 30 میلیون ماسک و یک میلیون بسته بهداشتی تهیه شد. به بیمارستان‌های زیادی کمک شد و برخی بیمارستان‌های نیمه‌کاره تکمیل شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برپایی نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف تصریح کرد: این نمایشگاه پیام‌های مهمی دارد؛ نخستین پیام این است که آنچه انجام وظیفه شده در معرض دید عموم قرار گیرد. در حوزه عمل به نیات نیز اقداماتی که در هر بخش انجام شده طی گزارشی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه افزود: همچنین در حوزه شرعی دو اقدام صورت گرفته نمایش داده می‌شود، یکی در مورد وقف پول که مطالعات گسترده صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی جواب فقهی در حوزه وقف پول دادند و موضوع حبس‌العین را به اعتبارات توسعه دادند؛ در گذشته عین مال وقف می‌شد اما اکنون اعتبار آن وقف می‌شود.

وقف پول امکان‌پذیر است

وی با اشاره به جزئیاتی از وقف سهام، تأکید کرد: هرکس این پیام را می‌شنود، بداند که امروز سنت حسنه وقف توسعه پیدا کرده و وقف‌های جدید از جمله وقف پول امکان‌پذیر است و هرکس با هر نیت و توان مالی می‌تواند واقف باشد.

حجت‌الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه دانشجویان شرکت‌های دانش‌بنیان، قله‌ها را فتح کردند، افزود: اینها سرمایه کشورند؛ دانش‌بنیان‌ها توانستند در دارو درمان و بهینه‌سازی علم موفق عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه این مشارکت‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان ما را ذینفع می‌کند و اگر ضرری باشد سرمایه وقف حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده و 800 میلیارد تومان در زمینه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد