معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!


معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

فورد نسل جدید ون تورنئو کانکت را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس فولکس‌واگن کادی ساخته شده و اشتراکات فراوانی با آن دارد اما از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی بهره می‌برد تا از همتای آلمانی خود متمایز شود. تورنئو کانکت نسخهٔ مسافری خانوادهٔ ون‌های تورنئو است و به همین دلیل فورد روی کارایی، تکنولوژی و … The post معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت،...

فورد نسل جدید ون تورنئو کانکت را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس فولکس‌واگن کادی ساخته شده و اشتراکات فراوانی با آن دارد اما از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی بهره می‌برد تا از همتای آلمانی خود متمایز شود. تورنئو کانکت نسخهٔ مسافری خانوادهٔ ون‌های تورنئو است و به همین دلیل فورد روی کارایی، تکنولوژی و طراحی آن که خانواده‌ها را جذب می‌کند تمرکز کرده است. مثل دیگر محصولات فورد، تورنئو کانکت هم در نسخه‌های اکتیو، ترند، تیتانیوم و اسپرت ارائه می‌شود و در دو طول مختلف بدنه با آپشن هفت صندلی قابل انتخاب است.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

نسل جدید تورنئو کانکت در پلت‌فرم MQB، کابین و اکثر پانل‌های بدنه با فولکس‌واگن کادی اشتراک دارد اما قسمت جلویی آن با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، چراغ‌های LED جدید، گلگیرهای کمی متفاوت و سپر متفاوت، کاملاً بازطراحی شده است. تغییرات در قسمت عقب خودرو اما بسیار کمتر بوده و صرفاً به طراحی متفاوت جا پلاک محدود می‌شود. تیپ تیتانیوم تورنئو کانکت از تزئینات کرومی و رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد درحالی‌که برای تیپ اسپرت تزئینات مشکی‌رنگ، نوارهای روی کاپوت، قسمت‌های همرنگ بدنهٔ بیشتر در سپر و رینگ‌های ۱۷ اینچی در نظر گرفته شده است. نسخهٔ اکتیو هم با روکش‌های پلاستیکی، صفحات محافظ آلومینیوم مانند در زیر سپرها و رینگ‌های ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد، نمایی کراس‌اوور مانند دارد.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

همان‌طور که گفته شد، تورنئو کانکت در داخل به‌جز غربیلک فرمان و تریم‌های سفارشی، کاملاً با کادی یکسان است. در تیپ پایه یعنی ترند نمایشگر لمسی ۸.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های تیتانیوم، اسپرت و اکتیو به نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰ اینچی با ناوبری و تمام ویژگی‌های اتصالی مدرن مجهز هستند. علاوه بر این، یک صفحه آمپر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت تنظیم هم قابل سفارش خواهد بود.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

در نسل جدید تورنئو کانکت دو درب کشویی امکان دسترسی به صندلی‌های ردیف دوم و سوم را فراهم می‌کنند که در صورت نیاز به فضای بار بیشتر می‌توان آن‌ها را به‌راحتی تا کرد تا در نسخهٔ کوتاه فضای ۲.۶ مترمکعبی و در نسخهٔ کشیده ۳.۱ مترمکعبی فراهم گردد. علاوه بر این، امکان تا کردن صندلی سرنشین جلو هم وجود دارد که امکان حمل وسایلی با طول سه متر را فراهم می‌کند.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

جا لیوانی‌ها و پورت‌های شارژ فراوان برای سرنشینان، کف‌پوش‌های لاستیکی سفارشی که به‌راحتی تمیز می‌شوند و صندلی‌های ارگونومیک هم از دیگر ویژگی‌های این ون جدید هستند درحالی‌که سقف پانورامای شیشه‌ای هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. در بخش ایمنی هم تورنئو کانکت را می‌توان به حداکثر ۱۹ سیستم کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی و پکیج دستیار بکسل مجهز کرد.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

فورد برای نسل جدید تورنئو کانکت دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که شامل ۱.۵ لیتری اکوبوست بنزینی با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲ لیتری اکوبلو دیزلی با دو خروجی مختلف ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور یا ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. انتقال نیروی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه با پدال‌های تعویض دندهٔ دستی و حالت اسپرت هم وجود دارد.

معرفی نسل جدید ون تورنئو کانکت، فولکس‌واگن کادی با نشان فورد!

اما نکتهٔ جالب اینکه برای اولین بار برای تورنئو کانکت آپشن چهارچرخ محرک هم ارائه شده که فقط برای نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ دیزلی با گیربکس دستی قابل سفارش خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که موتورهای اکوبوست و اکوبلوی این خودرو در اصل نسخه‌های تغییر نام دادهٔ همان موتورهای TSI و TDI فولکس‌واگن کادی هستند. فورد در اوایل سال ۲۰۲۰ پذیرش سفارشات خرید برای نسل جدید تورنئو کانکت را در بازارهای اروپایی آغاز می‌کند و اولین نمونه‌های آن‌را در بهار ۲۰۲۲ تحویل خواهد داد تا علاوه بر کادی، با خودروهایی مثل فیات دوبلو، پژو پارتنر و اوپل کامبو رقابت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه