همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری به مساجد رونق می‌دهد


 همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری به مساجد رونق می‌دهد

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری با هم‌افزایی زمینه‌ساز رونق مساجد می‌شوند، گفت: سخنان رهبری در استان خراسان شمالی موجب انگیزه بخشی به فعالان مسجدی و این هم افزایی شد.

حجت الاسلام «مظفر سالاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری در 19 مهر در استان خراسان شمالی و تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری موجب انگیزه در متولیان مساجد شد تا با تعامل و همکاری هم برای پیشبرد فعالیت های مساجد برنامه ریزی کنند.

مدیرستاد فهمای استان یزد بیان کرد: در حال حاضر بیش از 15 نهاد و سازمان متولی مساجد هستند و برای مساجد برنامه ریزی می کنند، ضرورت دارد که برای تعامل بیشتر تشکل واحدی تشکیل دهند، تا از موازی کاری پرهیز شود و با هم افزایی به توان هم بیافزایند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری همسویی و تعامل ارکان مساجد را بیش از پیش افزایش داد، گفت:ردر استان یزد کمیته رسیدگی به امور مساجد را تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان راه اندازی کرده ایم که این کمیته متشکل از دستگاه هایی همچون مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد اقامه نماز، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و کانون های فرهنگی هنری و بسیج است و هر هفته مسائل مربوط به مساجد استان را بررسی می کنند و تلاش دارند که با وحدت رویه در مسجد فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های نرم افزاری در مساجد و بسیج با فعالیت های سخت افزاری و پشتیانی از مسجد در این نهاد مقدس فعالیت دارند تا با تلاش یکدیگر بر رونق مساجد بیافزایند.

مدیر ستاد فهمای استان یزد با اشاره به اینکه مسجد خاستگاه اسلام و پایگاه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس پشتیبانی از جبهه های جنگ از طریق مساجد صورت می گرفت و دیدیم که مساجد به خوبی دینشان را ادا کردند، در حال حاضر نیز فرصت خوبی برای رونق مساجد پیش آمده است که بسیج و کانون فرهنگی هنری با توان هم می توانند زمینه ساز رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد شوند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به رویکردهای در نظر گرفته شده از سوی ستاد فهمای استان یزد برای رونق مساجد و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: ستاد فهمای استان یزد با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت طراوت و نشاط در مساجد، برگرفته از واژه طراوت از سخنان رهبری، طرحی را تحت همین عنوان طراحی کرده است تا در قالب این طرح فضای فرح بخشی را در مسجد برای حضور کودکان و نوجوانان فراهم کند.

وی ادامه داد: در همین زمینه در گام اول این طرح برای 30 مسجد با حضور 1300 نوجوان 13تا 16 سال در زمینه های مهارتی، ورزشی، هنری، فرهنگی، بیان اخلاق و احکام برنامه ریزی کرده ایم که این برنامه از غدیر تا غدیر (غدیر امسال تا سال آینده) کلید خورده است و در همین راستا از ظرفیت بسیج نیز استفاده کرده ایم.

مدیرستاد فهمای استان یزد همچنین با اشاره به تعامل و همکاری بسیج و کانون در دوران کرونا خاطرنشان: اگرچه کرونا آسیب فراوانی برای اقشار جامعه داشت، اما دستاورد هایی نیز رقم زدت و موجب شد که ارکان مسجد با هم افزایی با یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی بتوانند زمینه ساز ارتباط با مخاطبان را فراهم کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل