خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- رونمایی از تمبر اختصاصی شهید عبدالعظیم خلیل‌زاده در نقنه، ثبت وقف در بروجن، پیش‌بینی راه‌اندازی نخستین بازار روز در منطقه غرب شهرکرد و نیاز چهار میلیارد ریال برای تکمیل جاده گلزار شهدای شوراب صغیر از مهم‌ترین رویدادهای خبری روز پنجشنبه 22 مهرماه 1400 است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت یک وقف جدید در بروجن با نیت امور خیریه ثبت شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اعلام این خبر افزود: این وقف جدید۱۲هزار مترمربع زمین کشاورزی با قابلیت آبیاری بارانی در شهرستان بروجن است که "حیدرعلی زمانی" واقف گندمانی آن را به نیت امور خیریه وقف کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با دهه وقف این دومین وقف است که در استان ثبت شد، گفت: نخستین وقف این دهه باغ گردوی به مساحت ۲ هزار مترمربع و به ارزش ۱۰ میلیارد ریال است که توسط واقفان غلامرضا همتیان و مسعود همتیان در بخش فلارد ثبت شد.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تا کنون به همت واقفان نیک اندیش استان ۹ وقف جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، در استان یک‌هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه ثبت شده که یک‌هزار و ۴۰۰ موقوفه استان مسجد و حسینیه و ۷۰۰ رقبه کشاورزی است.

رونمایی از تمبر یادبود شهید در نقنه

تمبر اختصاصی شهید عبدالعظیم خلیل‌زاده در نقنه به‌عنوان کم‌سن‌ترین شهید شهرستان بروجن رونمایی شد.

فرماندار بروجن در آیین رونمایی از تمبر این شهید گفت: شهیدان با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های خود در دوران دفاع مقدس عظمت ایران را به دنیا ثابت کردند.

مسعود ملکی تاکید کرد: بسیاری از موفقیت‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی در برابر دشمن بعثی است.

وی افزود: در همین راستا ضرورت دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت بین قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان حفظ و ترویج شود.

ملکی تصریح کرد: در این آیین از نقاشی دیواری تمثال شهید عبدالعظیم خلیلی‌زاده رونمایی و از مادر این شهید والامقام تجلیل شد.

نخستین بازار روز منطقه غرب شهرکرد هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد گفت: نخستین بازار روز منطقه غرب شهرکرد از هفته آینده با ۱۵۰ غرفه در زمینی به وسعت ۹ هزار متر مربع راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا کاظمی تاکید کرد: برای راه‌اندازی این بازار روز، ۳۰ مالک با شهرداری شهرکرد همکاری کردند.

وی یادآور شد: در این طرح عملیات زیرسازی، خاکبرداری، تسطیح مسیر و نصب نیوجرسی انجام شده است اما برای نصب عمودهای برق باید با شرکت توزیع نیروی برق استان هماهنگ کرد.

تکمیل جاده گلزار شهدای شوراب صغیر سامان ۴میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رییس اداره نظارت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل جاده دسترسی به گلزار شهدای روستای شوراب‌صغیر شهرستان سامان چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محسن تراکمه در ستاد ساماندهی گلزار شهدای روستای شوراب‌صغیر شهرستان سامان تاکید کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نسبت به نقشه‌برداری و تهیه طرح نهایی برای ساماندهی گلزار شهدای روستای شوراب‌صغیر شهرستان سامان و تهیه مصالح اساس و بٍیس این مسیر اقدام می‌کند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با استفاده از دستگاه‌های راهسازی خود نسبت به آزادسازی مسیر و عملیات خاک‌برداری این گلزار شهدا اقدام کند.

تراکمه تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان پس از انجام عملیات زیرسازی مسیر دسترسی گلزار شهدای روستای شوراب‌صغیر شهرستان سامان نسبت به آسفالت آن اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: مقرر شد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری برای مقبره شهدای روستای شوراب‌صغیر طرح‌هایی را از طریق ماده ۲۳ اعمال و پس از تصویب اجرایی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش