راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز


راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز را در این مطلب گردآوری کرده ایم تا اگر در این فصل رنگارنگ و زیبا سفری به دل طبیعت داشتید از آن استفاده کنید . یکی از زیباترین فصل هایی که عاشقان آن را متعلق به خود می دانند فصل پاییز است. هیچ رنگی در این فصل فالش […]

راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز را در این مطلب گردآوری کرده ایم تا اگر در این فصل رنگارنگ و زیبا سفری به دل طبیعت داشتید از آن استفاده کنید . یکی از زیباترین فصل هایی که عاشقان آن را متعلق به خود می دانند فصل پاییز است. هیچ رنگی در این فصل فالش نمی زند و همه رنگ ها به زیبایی تمام در کنار هم قرار گرفته اند تا به شما یادآوری کنند حتی از خنکای لطیف این فصل هم می توان لذت برد.نکته ای که اینجا باید در مورد آن صحبت کنیم آن است که برای رفتن به سفر در این فصل باید تجهیزات خاصی آماده کنید؛ زیرا سرمایی که این فصل با خود به همراه دارد ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

به همین دلیل حتما لباس مناسب این فصل را با خود به همراه داشته باشید تا در طی سفر با هیچ مشکلی مواجه نشوید. امیدواریم نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد بتواند برای شما مفید و جالب باشد.

راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز

بستن چمدان در پاییز و زمستان

لباس زیر یکی از مهم‌‌ترین لباس‌‌های هر چمدان مسافرتی است. توصیه می‌‌کنیم به تعداد روزهایی که در سفر هستید، یک دست لباس زیر به خود به همراه داشته باشید. هر فردی لباس‌‌های زیر خود را به صورت جداگانه در یک کیسه تمیز قرار دهد تا در سفر نیز بهداشت رعایت شود.علاوه بر این به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنیم در سفر (حتی اگر نیازی نباشد) یک بسته پد بهداشتی با خود به همراه داشته باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. چرا که بهداشت در سفر ضروری است و مانع وقوع بیماری‌‌های ممکن می‌‌شود.

کاپشن یا پالتو مسئله این است

اگر به جایی سفر می کنید که آب و هوا معتدل و مقداری خنک است، توصیه می کنیم که برای گرم نگه داشتن خودتان حتما یک پالتو مناسب بردارید. در شهرهایی که آب و هوایی معتدل دارند احتمال آنکه هوا بیشتر آفتابی و بارانی باشد وجود دارد و به همین دلیل با اقلیم خیلی سردی مواجه نخواهید بود و نیازی نیست که بیش از حد لازم خود را گرم کنید.

معمولا کاپشن ها جای زیادی را اشغال می کنند و به همین دلیل شما را مجبور خواهند کرد تا برای برداشتن تمام مایحتاجتان چندین چمدان ببندید. در رابطه با این موضوع نیز چند مشکل وجود دارد؛ اگر بخواهید با هواپیما به شهر مورد نظر خود سفر کنید، ممکن است به دلیل داشتن اضافه بار جریمه شوید و به هنگام پیدا کردن یک تاکسی مناسب برای رفتن به هتل نیز مشکل بلند کردن چندین چمدان سنگین دردسرساز خواهد شد.

پالتوها در مقایسه با کاپشن ها وزن کمتری داشته و جای کمتری اشغال می کنند و بدین شکل شما می توانید بدون به همراه داشتن چندین چمدان بزرگ و سنگین، سفر پاییزی خود را شروع کنید. البته اگر به پوشیدن پالتو علاقه زیادی ندارید می توانید به عنوان لباس مناسب سفر پاییزی، یک کاپشن سبک بردارید.

به این نوع کاپشن ها بادگیر و یا بارانی می گویند و شما را از گزند باران و خنکی فصل پاییز در امان نگه می دارند. این لباس وزن کمی داشته و برای جاهایی که هوا مقداری خنک بوده و باران می بارد بسیار مناسب و به جا می باشد. توصیه ما به شما این است که در فصل زمستان و در سفر به جاهایی که هوا سرد است از پوشیدن لباس هایی که گرمای زیادی ندارند، اجتناب کنید.

راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز

چه موقع کاپشن با خود به همراه برداریم؟

نکته مهم دیگری که در انتخاب لباس مناسب سفر پاییزی باید برای شما مهم باشد این است که آیا در سفرهای پاییزی، به همراه بردن و پوشیدن کاپشن لازم و ضروی هست یا خیر. معمولا در بدنه اصلی کاپشن ها به جهت آنکه سرمای هوا اذییتان نکند، پر و یا پشم شیشه استفاده می کنند.اگر دوست ندارید چمدان لباس های خود را با البسه سنگین پر کنید، توصیه می کنیم کاپشن پَر بردارید. این کاپشن وزن کمی دارد و به خوبی هم می تواند شما را گرم کند و مانع از رسیدن هوای سرد به بدنتان می شود.

نکته دیگری که خوب است به هنگام خرید کاپشن برای سفر دقت کنید ضد آب بودن رویه است. معمولا دو فصل پاییز و زمستان بارندگی های قابل ملاحظه ای به وقوع پیوسته و بهتر است لباس شما به گونه ای باشد که به هنگام بارش باران، بدنتان خیس نشده و خدای ناکرده دچار سرماخوردگی نشوید.

شلوار جین یا لگینگ

نکته مهمی که در انتخاب و برداشتن لباس مناسب سفر پاییزی باید به آن توجه کرد، گرم کردن و گرم نگه داشتن پاهاست. اگر به شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید همیشه پاهایتان گرم باشد، بهتر است در چمدان لباس هایتان حتما شلوار جین و یا یک لگ مناسب و گرم قرار دهید.علاقه مندان به پوشیدن شلوار جین، بهتر است یک شلوار جین مشکی با خود به همراه ببرند؛ معمولا این نوع شلوار به دلیل داشتن رنگ مشکی، می تواند گرما را به خود جذب کرده و با پوشیدن آن شما احساس گرمای بیشتری خواهید کرد و در طی سفر، سرمای هوای فصل پاییز اذیتان نمی کند.

افرادی که دور اندیش و آینده نگر هستند معمولا اگر یک شلوار جین به تن داشته باشند، سعی می کنند یک شلوار جین دیگر نیز داخل چمدان خود قرار دهند تا اگر در طی مسیر مشکلی برای شلوار جینی که به تن دارند پیش آمد، لباس دومی برای پوشیدن داشته باشند.

اگر به یک منطقه بسیار سرد سفر می کنید و شلوار جین شما برای آنکه شما را گرم کند، کافی به نظر نمی رسد حتما یک ساپورت و یا لگ گرم و نرم در زیر شلوار جین خود بپوشید؛ این بهترین ترفندی است که می تواند به صورت صد در صد از شما در برابر سرمای هوا محافظت به عمل آورد. لگ های پشمی و یا لگ هایی که در قسمت داخلی کرک دارند، بهترین گزینه برای سفر پاییزی به شمار می روند.

کمپ یا هتل

معمولا در سفرهای زمستانی، کمپ و چادر زدن در طبیعت کمتر از سفرهای تابستانی است و اکثر افراد تمایل دارند در یک هتل یا یک خانه برای مدتی اقامت کنند تا از سرما و تغییرات هوا در امان بمانند. در این صورت توصیه می‌‌کنیم لباس‌‌های خانگی و سبک را در چمدان سفری خود قرار دهید تا راحت‌‌تر باشید.برای بعضی از افراد تغییر دما تفاوتی ندارد و در هر فصلی تیشرت آستین کوتاه را در خانه به تن می‌‌کنند. توصیه می‌‌کنیم در چمدان خود یک تیشرت آستین کوتاه و یک پیراهن آستین بلند قرار دهید تا در صورت لزوم لباس خود را عوض کنید.

همچنین یکی دیگر از لباس‌‌های ضروری پاییز و زمستان سویشرت یا هودی است. هودی و سویشرت در ظاهر یکسان هستند، با این تفاوت که هودی شامل یک کلاه است. هودی یا سویشرت از شما در برابر سرمای شب محافظت می‌‌کند. اگر در زمستان یا پاییز به شهرهای گرم سفر می‌‌کنید، هودی و سویشرت یک لباس سبک و مناسب برای تفریحات خارج از هتل است.

یک پلیور یا لباس با بافت سبک در چمدان قرار دهید تا هنگام سرما زیر کاپشن یا پالتوی خود به تن کنید. لزوما لباس‌‌های سنگین زمستانه گرمای بیشتری نسبت به لباس­های سنگین ندارند. اگر جنس یک لباس استاندارد باشد، می‌‌‌‌تواند با وزن سبک از شما در برابر سرما محافظت کند.

راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر در پاییز

کفش کتانی و بوت

کفش‌‌های تابستانی و پارچه‌‌ای را در این سفر فراموش کنید. اگر می‌‌خواهید پیش از سفر خرید کنید، خرید کفش ورزشی ضدآب را در لیست خود قرار دهید، چرا که این مدل کفش برای پیاده‌‌روی و گشت و گذار در سفر مناسب است و مانع عبور آب به داخل کفش می‌‌شد.علاوه بر این، توصیه می‌‌کنیم یک بوت ضدآب در چمدان خود قرار دهید. پیش از خرید نیم بوت مردانه یا خرید بوت زنانه به کف کفش توجه کنید تا در برف و باران سُر نخورید. همچنین از قرار دادن کفش‌‌هایی همچون جیر که ممکن است در برف و باران آسیب ببینند، خودداری کنید.

اگر پاهایتان در سرما یخ می‌‌زند، سعی کنید از کفش‌‌هایی که جنس داخلی گرم و پشمی دارند، استفاده کنید. در صورتی که سفرتان در دل کوه و طبیعت است، از کفش‌‌های ضدآب و بادوام مناسب کوهنوردی استفاده کنید تا یک سفر بدون خطر و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنید.

سر خودتان کلاه بگذارید!

کلاه یک اکسسوری گرم و شیک است و اگر می‌‌خواهید از سرمای هوا در امان بمانید، توصیه می‌‌کنیم یک کلاه بافت یا پشمی در چمدان‌‌تان قرار دهید. به گفته محققان، گرمای بدن از سر خارج می‌‌شود و ما احساس سرمای بیشتری می‌‌کنیم. در این صورت اگر می‌‌خواهید دمای بدن خود را حفظ کنید، این اکسسوری را فراموش نکنید.بعضی از کاپشن‌‌ها شامل یک کلاه است. اگر نمی‌‌خواهید چمدان خود را سنگین کنید، می‌‌توانید از همان کلاه کاپشن‌‌تان استفاده کنید و از خودتان در برابر باد و سرما محافظت کنید.

دست‌‌هایتان را گرم کنید

یکی از اکسسوری‌‌هایی که ممکن است فراموش کنید در چمدان سفر خود قرار دهید، دستکش است. با این حال دستکش نقش پر اهمیتی در گرم ماندن شما دارد. شما می‌‌توانید در لیست خرید پیش از سفر خود، خرید دستکش چرم یا بافت را قرار دهید تا دستان‌‌ خود را در طول گشت و گذار گرم نگه‌‌دارید.

بعضی از مردم نمی‌‌توانند از دستکش استفاده کنند، چرا که تصور می‌‌کنند در انجام بعضی از کارها همچون استفاده از تلفن همراه دچار مشکل می‌‌شوند. به تازگی دستکش‌‌هایی وارد بازار شده که سر انگشتانش شامل یک جسم پلاستیکی است و شما می‌‌توانید به سادگی از تلفن همراه خود استفاده کنید و کارهای روزمره‌‌تان را نیز انجام دهید.

یک شال گرم در چمدان قرار دهید

بعضی از خانم‌‌ها علاقه‌‌ای به کلاه ندارند و شال را ترجیح می‌‌دهند. سعی کنید چمدان خود را با انواع مدل و رنگ‌‌های شال‌‌های نخی پُر و سنگین نکنید. در صورت نیاز یک شال نخی و سبک کافی است.با این حال توصیه می‌‌کنیم شال بافت یا کشمیر را در چمدان خود قرار دهید تا در سرما روی سر بگذارید یا دور گردن‌‌تان بپیچید. آقایان می‌‌توانند از شال‌‌گردن بافت یا پشمی استفاده کنند. این اکسسوی به ظاهرتان جلوه ویژه‌‌ای می‌‌بخشد.

پاهایتان را گرم نگه دارید

یک جوراب مناسب از لباس‌‌های ضروری چمدان سفر پاییزه و زمستانه به حساب می‌‌آید. توصیه می‌‌کنیم یک جوراب معمولی و یک جوراب پشمی به همراه داشته باشید. تا در صورتی که کفش‌‌تان در باران خیس شد، جوراب‌‌تان را عوض کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید: جوراب ساق کوتاه مناسب فصل سرد پاییز و زمستان نیست. در این صورت سعی کنید یک جوراب ساق بلند و یک جوراب پشمی با خود به همراه داشته باشید تا از پاهای خود در برابر سرما محافظت کنید.

از چشم‌‌هایتان محافظت کنید

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که فقط باید از عینک آفتابی در آفتاب و تابستان استفاده کنند. توصیه می‌‌کنیم پیش از سفر پاییزه و زمستانه این تصور را فراموش کنید . یک عینک آفتابی استاندارد در کیف دستی‌‌تان به همراه داشته باشید.

برف و آب، نور خورشید را منعکس می‌کنند و این انعکاس نور برای چشم‌‌‌‌ها ضرر دارد. عینک آفتابی استاندارد از چشم‌‌ها در برابر بسیاری از اشعه‌‌های مضر خورشید محافظت می‌‌کند . مشکلات مربوط به چشم را به حداقل می‌‌رساند.

کرم ضدآفتاب مخصوص تابستان نیست!

این نکته را به یاد داشته باشید تا همیشه پوست‌‌تان سالم و جوان باقی بماند: هرگاه از خانه خارج می‌‌شوید، به پوست صورت‌‌تان کرم ضدآفتاب بزنید. نور خورشید اشعه‌‌های مضری دارد که ممکن است باعث پیری زودرس یا حتی سرطان پوست شود.توصیه می‌‌کنیم به جای آنکه کرم ضدآفتاب را در ته چمدان‌‌تان قرار دهید، در کیف دستی‌‌تان بگذارید تا در دسترس باشد. کرم ضدآفتاب با SPF 15 یا ۳۰ از پوست شما محافظت می‌‌کند. با این حال پیش از خرید کرم ضدآفتاب به نوع پوست (چرب، خشک، معمولی، مخلوط) خود توجه کنید.

کرم مرطوب‌‌کننده دشمن خشکی هوا است!

بسیاری از افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند. در آغاز فصل سرما دچار مشکل می‌‌شوند و پوست‌‌شان قرمز یا خشک می‌‌شود. با این حال فرقی ندارد که پوست‌‌تان چرب یا خشک است، در فصل پاییز و زمستان که هوا خشک است. استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید تا پوست‌‌تان سالم و شاداب باقی بماند.

ممکن است خشکی هوا پوست‌‌تان را قرمز، ملتهب یا پوسته کند یا دچار خارش شوید. پزشکان متخصص پوست و مو بر این باورند که در فصل‌‌های خشک، پوست دچار آسیب بیشتری نسبت به فصل‌‌های مرطوب می‌‌شود. در این صورت کرم مرطوب‌‌کننده را همچون کرم ضدآفتاب در کیف خود قرار دهید.

حجم و وزن لباس‌‌های پاییزه و زمستانه بیشتر است، در این صورت ممکن است در این سفر به‌‌خصوص، لباس‌‌های کمتری با خود به همراه ببرید. اگر سفر شما نیاز به پیاده‌‌روی طولانی دارد یا می‌‌خواهید در طبیعت چادر بزنید، باید با چمدان سنگین خداحافظی کنید و تنها یک کوله‌‌پشتی مسافرتی را از لباس‌‌های مورد نیاز پُر کنید.

نیازی نیست که چمدان‌‌تان را از سِت لوازم آرایش پُر کنید. یک کرم مرطوب‌‌کننده، یک کرم‌‌ضدآفتاب، یک خط چشم، یک ریمل و یک رژلب برای یک سفر کوتاه کافی است و چمدان‌‌تان را سنگین نمی‌‌کند.

اگر جزء افرادی هستید که اتو و سشوآر را در سفر با خود به همراه می‌‌برند. سعی کنید از اتو و سشوآر مسافرتی استفاده کنید. اگرچه این وسایل قدرت کمی دارند، اما در اندازه کوچکی ساخته شده‌‌اند که مناسب سفر هستند.

نکته آخر را فراموش نکنید: هرچه سبک‌‌تر سفر کنید، سفر آسان‌‌تری دارید. چرا که ممکن است در بازگشت از سفر، سوغاتی و وسایلی که از سفر خریده‌‌اید را در چمدان سفر خود قرار دهید و بارتان سنگین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟