امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز


امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز ، از بناهای قدیمی شهرستان نظر آباد می باشد که تاریخ ساخت آن به قرن هشتم هجری قمری می رسد. اگر چه در طی زمان بسیاری از نقاط آن مرمت و بازسازی شده است. این تعمیرات تا قرن 12 هجری قمری ادامه یافته است. این امامزاده روزانه تعداد زیادی […]

امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز ، از بناهای قدیمی شهرستان نظر آباد می باشد که تاریخ ساخت آن به قرن هشتم هجری قمری می رسد. اگر چه در طی زمان بسیاری از نقاط آن مرمت و بازسازی شده است. این تعمیرات تا قرن ۱۲ هجری قمری ادامه یافته است. این امامزاده روزانه تعداد زیادی زائر به سوی خود جلب می کند ولی همچنان متروک مانده است.

امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز

امامزاده چهل دختر که بعضی معتقدند نامی دیگر تحت عنوان چهل اختر نیز دارد از زیارتگاه های معروف شهرستان نظرآباد است . از بناهای بسیار کهن و قدیمی استان البرز به شمار می رود. شاید بتوان گفت تاریخ ساخت آن به قرن هشتم هجری قمری میرسد. و بسیاری از نقاط آن مورد مرمت و بازسازی های مکرر قرار گرفته و این تعمیرات تا قرن ۱۲هجری قمری نیز تداوم داشته است. این بنا، جزو بناهای تاریخی فرهنگی شهرستان نظرآباد بشمار رفته و گرچه به ثبت آثار میراث باستانی نیز رسیده اما سالهاست از سوی مسولین کوچکترین توجهی به این بنا نمی شود. این بنا که در میان انبوهی از اراضی کشاورزی نیز قرار دارد، سالها پیش توسط افراد سودجو مورد تخریب قرار گرفته است. ناگفته نماند که گنبد بنا در چند سال اخیر توسط یکی از خیرین شهرستان مرمت و ایزوگام شده است.

امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز

نحوه دسترسی

امامزاده چهل دختر در چهار کیلومتری شرق روستای نجم آباد از توابع شهرستان نظرآباد در منطقه مسطحی واقع شده و فاقد مسیر دسترسی مناسب است.

امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز

امامزاده چهل دختر نجم آباد البرز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403